Budowa linii tramwajowej przyniosła zmiany w organizacji ruchu

Od 01 października podróżujący ulicami Woli muszą liczyć się z nowymi zasadami organizacji ruchu drogowego. Budowa tramwaju na Kasprzaka przeszła w kolejną fazę prac. Tramwaje Warszawskie poinformowały o zmianach, które obowiązywać będą kierowców do końca tego roku.

Co się dzieje na budowie?

Jak tłumaczyli przedstawiciele spółki Tramwaje Warszawskie, prace na Woli wkroczyły na kolejny etap. Obecnie trwają działania konstrukcyjne przy przejściu podziemnym w okolicy skrzyżowania z ulicą Redutową. Rozpoczęto również przebudowę sieci elektroenergetycznej, wodno-kanalizacyjnej, a także teletechnicznej.

W rejonie ulicy Wolskiej tramwajarze mają postawić nowy wiadukt. Pojawią się mury oporowe oraz konstrukcja nowego torowiska. W okolicy parku kontynuowana będzie przebudowa sieci gazowej.

Zamknięta ulica Wolska, zmieniona liczba pasów

Nowe zasady ruchu zaczęły obowiązywać o godzinie 20.00 w sobotę 01 października. Zamknięto wówczas pas, który rozdzielał jezdnie ulicy Wolskiej. Nie można też korzystać z dwóch pasów na prowadzącym do centrum odcinku ulic Goleszowska – Ordona. Na wysokości Redutowej natomiast można poruszać się jednym z dwóch pasów jezdni południowej ulicy Wolskiej. Stamtąd należy poprowadzić pojazd prosto ulicą Kasprzaka.

Jak zapowiadały w komunikacie Tramwaje Warszawskie, na Bemowo dostaniemy się ulicą Kasprzaka, korzystając z dwóch pasów. Po przejściu w ulicę Wolską do dyspozycji ich liczba zwiększy się do trzech. Wyjeżdżając natomiast z ulicy Redutowej, możemy skorzystać z dwóch pasów. Skręt prowadzący do centrum jest aktualnie nieczynny. Podobne zmiany napotkamy na odcinku między ulicami Ordona, Bema, rondem Tybetu i alei Prymasa Tysiąclecia.

Tramwajem na stację metra

Inwestycja, która powstaje obecnie przy ulicy Kasprzaka, to, jak zapewniają Tramwaje Warszawskie, wyjątkowa okazja dla mieszkańców stolicy. Nowe połączenie pozwoli na o wiele szybsze niż dotychczas dotarcie pasażerów na stacje metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ.

W ramach inwestycji między ulicami Wolską a Skierniewicką pojawi się około 2,3 km nowych torów. Istniejący już 1,2 km odcinek torowiska, przebiegający ulicami Wolską i Kasprzaka przejdą modernizację. Pojawić się mają również nowe przystanki przy ulicach Ordona i Płockiej, a także w pobliżu stacji kolejowej Warszawa Wola.