Początek września, tradycyjnie związany z rozpoczęciem roku szkolnego, obfituje w zmiany nie tylko dla uczniów, ale również dla mieszkańców stolicy korzystających z komunikacji miejskiej. Tramwaje w Warszawie, po przerwie wynikłej z prac modernizacyjnych, ponownie zaczęły jeździć ulicą Puławską. Wydarzenie to poprzedziło testowe przejazdy z udziałem przedstawicieli mediów, które miały miejsce w piątek poprzedzający wznowienie ruchu. W czasie jazdy testowej dziennikarze mieli okazję zobaczyć zarówno gotowy odcinek trasy, jak i nowo wybudowany przystanek „Goworka”.
Warto jednak wspomnieć, że realizacja inwestycji nie poszła tak gładko, jak zakładano. Różnorodne wydarzenia towarzyszące budowie spowodowały opóźnienia w harmonogramie prac. W efekcie, nie udało się dotrzymać pierwotnej obietnicy i tramwaje nie będą dochodziły do Błoń Wilanowskich.
Od początku września, dokładnie od 4-go dnia tego miesiąca, mieszkańcy mogą korzystać z trzech linii tramwajowych przemierzających ulicę Puławską: są to linie numer 4, 10 oraz 18. W godzinach szczytu każda z nich będzie kursować co 8 minut, natomiast poza tym okresem – co 12 minut.
Linia 4 rusza ze stacji końcowej Wyścigi i prowadzi przez ulice Puławską oraz Marszałkowską, a następnie przez plac Bankowy dociera do pętli Annopol. Linia 10 rozpoczyna swoją trasę również na Wyścigach i prowadzi przez te same ulice co linia 4 do momentu dotarcia do placu Zbawiciela. Tam skręca w ulicę Nowowiejską, by przez aleję Niepodległości, ulicę Chałubińskiego oraz Prostą i Wolską dotrzeć do przystanku PKP Wola. Linia 18 natomiast łączy stacje PKP Służewiec i Żerań FSO. Trasa tej linii prowadzi przez ulice Wołoską i Woronicza, a następnie Puławską oraz Marszałkowską, Andersa i kończy się na moście Gdańskim.