Prace przy budowie drugiej linii metra zmierzają ku końcowi. Kolejny etap to połączenie nowego odcinka z tym już istniejącym. Proces ten zaplanowano na pierwszy tydzień maja. Podróżujący metrem, muszą przygotować się na tymczasowe utrudnienia.
Skrócona trasa dla podziemnej komunikacji
O postępach prac na drugiej linii metra mówiła reprezentująca ratusz Monika Beuth-Lutyk. Jak informowała, rozpoczyna się decydująca faza, która zmierza do zespolenia obu odcinków linii M2. Według jej słów priorytetem jest obecnie konsolidacja wszelkich zespołów sterowania odpowiedzialnych za bezpieczną eksploatację kolei. Konieczne jest zapewnienie łączności między dyspozytorami a centralą STP Kabaty.
W związku z tymi działaniami w terminie od 01 do 08 maja pociągi będą kursować na skróconej trasie od stacji Trocka od Ronda Daszyńskiego. Na nieobsługiwanym w tym czasie odcinku pojawi się autobusowa linia zastępcza ZM2. Za jej pośrednictwem pasażerowie mogą podróżować między stacjami: Rondo Daszyńskiego – Prosta – M. Kasprzaka – Płocka – Górczewska – Os. Górczewska. Dodatkowe kursy obowiązywać będą w godzinach szczytu na trasie: Rondo Daszyńskiego – Prosta – M. Kasprzaka – Płocka – Górczewska – Metro Księcia Janusza.
Na zmiany rozkładów muszą przygotować się również pasażerowie korzystający z przejazdów liniami 714, 719 oraz 729. Na początku maja kursy tych autobusów zakończą się na pętli Os. Górczewska.
To najkrótszy odcinek linii M2
Zmierzające obecnie prace na granicy Woli i Bemowa, obejmują najkrótszy z odcinków linii M2. Odcinek ten liczy nieco ponad dwa i pół kilometra tuneli. W jego skład wchodzą dwie stacje: C05 Ulrychów oraz C04 Bemowo, za którą zlokalizowane będą tory dostawcze dla składów metra. Za tę inwestycję odpowiada konsorcjum Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş – Astaldi S.p.A.
Przypomnijmy, że o linii M2 piszemy już od sierpnia ubiegłego roku. Zakończenie prac II etapu zaplanowano no lipiec tego roku. Za wywiązanie się z kontraktu wykonawca otrzyma wynagrodzenie w wysokości 959.249.940,00 złotych.