Stacja kolejowa Warszawa Zachodnia, największa w Polsce, przechodzi obecnie remont. Planowane zakończenie tej olbrzymiej inwestycji przewidziano na grudzień 2024 roku, co oznacza roczne opóźnienie w stosunku do pierwotnego harmonogramu. Przyjęto, że w czerwcu pasażerowie będą mogli korzystać z platform 1-3. Jednak podziemne przejście zostanie prawdopodobnie otwarte dla publiczności dopiero wraz z finałem całej przebudowy.
Właśnie miało miejsce istotne wydarzenie – tunel pod peronami 4-8 został przebity i połączony z budowanymi aktualnie peronami 1-3. W przyszłości, podziemne przejście umożliwi przemieszczanie się od ulicy Tunelowej aż do przystanków autobusowych przy Alejach Jerozolimskich. Ten fragment jest jednak tylko częścią większej konstrukcji podziemnej, która – jak tłumaczą przedstawiciele PKP PLK – nie może być oddawana do użytku etapami.
Podkreślmy, że planowe podziemne przejście dla pieszych ma mieć szerokość aż 60 metrów. Zwężenie nastąpi w rejonie dworca PKP S.A., przy restauracji fast food. Wejście do przejścia będzie wyglądało tak jak teraz, a dalej ścieżka prowadzić będzie do przystanków autobusowych na Alejach Jerozolimskich. Obecne przejście podziemne jest tymczasowo zamknięte.