Lokalna firma w Warszawie – jak zwiększyć ruch i konwersję na stronie?

Warszawa to największe i najbardziej rozwiniętej pod kątem gospodarki miasto w Polsce. Jeśli prowadzisz lokalną firmę w tym mieście, nie możesz lekceważyć konkurencji. Mimo że nie walczysz z całą Polską, rywali jest naprawdę dużo. Podstawowym działaniem marketingowym, które pozwoli Ci dotrzymać kroku konkurencji jest SEO. Sprawdź, jak zwiększyć ruch oraz konwersję na stronie.

Pozycjonowanie lokalne na Warszawę

Jeśli chcesz, aby lokalni klienci zainteresowali się Twoją firmą, musisz dać im znać o swoim istnieniu. Największą szansę na zwrócenie uwagi konsumentów daje obecność w wyszukiwarce – to właśnie tam większość z nas szuka produktów i usług. Twoja strona firmowa musi być widoczna na lokalne frazy kluczowe związane z branżą. Lokalne słowa kluczowe to takie, które zawierają nazwę miasta np. nauka angielskiego Warszawa lub Warszawa najlepsza restauracja włoska. Dzięki temu na Twoją stronę trafią użytkownicy, którzy mogą być zainteresowani Twoimi usługami ze względu na miejsce zamieszkania. Bo przecież z usług korzystamy zazwyczaj na miejscu.

Pozycjonowanie Warszawa to usługa, która pozwoli Ci precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej, a także zminimalizować koszty SEO i szybciej uzyskać dobry efekt.

UX na stronie internetowej

Dzięki dobrej widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania możesz poprawić statystyki dotyczące ruchu na stronie. Im więcej użytkowników znajdzie w sieci Twoją witrynę, tym większe masz szanse na dużą ilość odwiedzin. Widoczność i generowanie ruchu to główne cele strategii SEO na Warszawę, jednak nie mają one większego znaczenia, jeśli nie idzie za nimi nic więcej. Gdy użytkownicy wchodzą na Twoją stronę, muszą też wykonać konwersję, która przyniesie korzyści Twojej firmie. W sklepie internetowym konwersją jest dokonanie zakupu, natomiast na stronie firmy usługowej może to być wysłanie zapytania, wypełnienie formularza, zapisanie się do listy mailingowej czy wykonanie telefonu. Wszystkie te akcje pozwalają na poszerzanie bazy leadów sprzedażowych, czyli osób potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy.

Dlatego oprócz pozyskania ruchu poprzez strategię SEO, musisz również zachęcić użytkowników do wykonania wartościowej dla Ciebie akcji. W tym przypadku istotne znaczenie ma termin UX (User Experience), który dotyczy wrażeń i doświadczeń użytkownika. Trzeba zadbać o to, aby odwiedzającym podobało się to, co zobaczą na stronie, aby mogli oni wykonać zamierzone zadanie lub osiągnąć swój cel. Strona dobrze zoptymalizowana pod kątem UX powinna być m.in.:

  • atrakcyjna wizualnie,
  • wydajna,
  • użyteczna,
  • funkcjonalna.

Wszystkie rozwiązania wykorzystane w serwisie internetowym muszą zachęcać użytkowników do dokonania konkretnych akcji.

Czym jest SXO i dlaczego warto wdrożyć taką strategię?

Obecnie w świecie digital marketingu coraz częściej mówi się o SXO. SXO (Search Experience Optimization) to połączenie SEO i UX. Ideą tej strategii jest tworzenie stron dopasowanych jednocześnie do wymagań wyszukiwarki, jak i potrzeb użytkowników. Dzięki temu można pozyskiwać ruch, a także zwiększać współczynnik konwersji.

SXO pojawiło się w marketingu stosunkowo niedawno. Wcześniej większość przedsiębiorców polegała na SEO, jednak przy obecnej świadomości i oczekiwaniach użytkowników/konsumentów, brak dbałości o UX to świadome odbieranie sobie szansy na sukces. Chcesz skutecznie promować swoją firmę w Warszawie? Zastosuj SXO i wyprzedź konkurencję.