Projekty remontowe Tramwajów Warszawskich w 2025 roku: Znaczny wzrost inwestycji w infrastrukturę tramwajową

W 2024 roku, Tramwaje Warszawskie przeprowadziły 23 projekty remontowe. Jednak już w roku następnym, liczba ta ma wzrosnąć do 34 zadań. W praktyce oznacza to, że w 2024 roku, przeprowadzono prace na 5117 metrach pojedynczego toru, natomiast w 2025 roku planuje się prace na aż 9699 metrach. Prezes spółki, Konrad Niklewicz, potwierdził, że jest to naturalne, że infrastruktura się zużywa. Przyznał też, że w poprzednich latach dostępność środków na remonty była ograniczona. Teraz jednak sytuacja ta ma ulec zmianie.

Tomasz Mencina, wiceprezydent Warszawy poinformował, że planowany budżet na remonty tramwajowe na rok 2025 jest o 70 milionów złotych większy niż w roku poprzednim. Ale nawet to nie wyklucza możliwości dodatkowego zwiększenia tej kwoty z powodu doraźnych prac remontowych. W niektórych przypadkach istniały okoliczności umożliwiające przeprowadzenie remontów podczas realizacji nowych inwestycji.

Jednym z najważniejszych zadań remontowych na 2025 rok jest drugi co do wielkości obciążenia odcinek sieci tramwajowej, ulica Grójecka od placu Narutowicza do ulicy Banacha. Na ten odcinek przypada 52-53 tramwaje na godzinę na kierunek. Remonty te mają nastąpić w czasie wyłączenia ruchu związanego z innymi inwestycjami na tym odcinku. Wiceprezes Niklewicz podkreślił, że ostatnie remonty tej trasy miały miejsce w latach 1992 i 2003, co jest bardzo długim okresem. Planowany czas trwania tych prac to około 2 miesiące pomiędzy sierpniem a pierwszą połową października 2025 roku.

Kolejny ważny punkt planów remontowych to Rondo Radosława – Marymont, najbardziej obciążony odcinek w całej sieci tramwajowej stolicy. Tędy przejeżdża aż 60 tramwajów na godzinę na kierunek. Dlatego tak istotne jest skrupulatne zaplanowanie objazdów oraz komunikacji zastępczej dla okolic Ronda Radosława i odcinka do Metra Marymont.