Firma ILF opracowała szczegółowe studium na temat planowanego rozwoju sieci metra w stolicy. Wśród ujawnionych informacji znalazły się detale dotyczące liczebności oraz konfiguracji linii metra, a także precyzyjny wykaz przystanków. Oprócz tego, dokument zawiera harmonogram rozbudowy całej sieci komunikacji podziemnej w Warszawie. Mamy też okazję zobaczyć szczegółowe mapy, które prezentują przebieg tras, lokalizacje stacji oraz podział procesu budowy na etapy – wszystko to uzupełnione jest o przewidywane terminy realizacji poszczególnych części projektu.
W studium ILF zaprezentowano również plan estetyki stacji metra. Sześć z nich zostało pogrupowanych w pary, dla których dominujące kolory i motywy zostały już wybrane. Wyodrębniono trzy główne barwy, które mają odgrywać rolę centralną w kolorystyce stacji:
- ciemnozielony,
- złoto-brązowy (wraz z odcieniami),
- granatowy.
Dodatkowo, białe i kolorowe kolumny będą dopełniać wygląd tych miejsc. Dla całej linii metra zdecydowano o dominacji koloru zielonego. Przygotowano też wizualizacje reprezentujące potencjalny wygląd okolic stacji. W odpowiedzi na te propozycje, internauci natychmiast zaczęli zauważać brak infrastruktury dla rowerzystów – mimo, że są to jedynie projekty poglądowe, a nie finalne plany budowlane. Podkreślono również, że kwestię zagospodarowania terenu wokół stacji Wiatraczna będzie omawiać osobne opracowanie, które powstanie na zlecenie Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Podjęto decyzję, że stacja Rondo Wiatraczna zostanie umiejscowiona nad tunelem obwodnicy Śródmiejskiej.