Od czwartku podróżujący tunelami zlokalizowanymi przy Dworcu Zachodnim muszą uważać na wprowadzone zmiany w organizacji ruchu. Wyłączono z użytku przejście podziemne. Teraz należy kierować się wydzielonymi pasami w alei Prymasa Tysiąclecia.
Przebudowa dworca wpływa na ruch
Zmiany w organizacji ruchu przy Dworcu Zachodnim zaczęły obowiązywać w czwartek 14 kwietnia około godziny 21.00. Wiążą się one z zakrojonymi na szeroką skalę pracami modernizacyjnymi na terenie dworca i jego okolic. Wczoraj rozpoczęto działania w ciągu pieszo-rowerowym przebiegającym przez aleję Prymasa Tysiąclecia, który na czas prac pozostanie zamknięty.
Nowe zasady ruchu
W zamian za wyłączenie z użytku podziemnego przejścia kolejarze uruchomili wschodnią część tunelu. Poruszający się w stronę ulicy Wolskiej kierowcy mają do dyspozycji pas o szerokości 3 i pół metra. Pozostałą przestrzeń przeznaczono dla ruchu pieszego i rowerowego. Pozostałe tunele są przejezdne. Zlikwidowano natomiast wykorzystywaną do tej pory przewiązkę. Według założeń taka organizacja ruchu ma obowiązywać do końca czerwca. W kolejnych miesiącach natomiast wykonawca zamknie zachodnią część tunelu.
Nowe oblicze Dworca Zachodniego
Prace remontowe na Dworcu Zachodnim ruszyły pod koniec października 2020 roku. Do tej pory udało się oddać do użytku pasażerów kilka nowych peronów, zmodernizowano również te już istniejące. Jako jedna z najważniejszych stacji na terenie kraju, Dworzec Zachodni nabiera nowego, świeższego kształtu, przyjaznego zarówno podróżującym, jak i środowisku. Zastosowane rozwiązania uwzględniają ruchome schody, windy, zadaszone wiaty, Wszystko to w połączeniu z najnowszymi systemami informacyjnymi, które, jak zapewniają kolejarze, przysłużą się nie tylko podróżującym z odległych zakątków kraju, ale też tym, którzy na co dzień korzystają z łączonych przejazdów komunikacją miejską i koleją.