ZTM planuje modernizację jednej z najstarszych stacji metra – przetarg na budowę wind na Polu Mokotowskim

Najstarsze stacje warszawskiego metra powstały ponad 25 lat. Niestety w ówczesnych planach nie zapewniono koniecznych dla pełnego komfortu podróżujących rozwiązań. Mowa tu o windach, które zainstalowano, jednak nie przy każdym z wejść. Jednak niedopatrzenia te są sukcesywnie niwelowane. Dodatkowe dźwigi pojawiły się na Imielinie, Stokłosach, Ursynowie, Racławickiej oraz Służewie. Teraz przyszedł czas na Pole Mokotowskie.

Udogodnienia dla pasażerów – ZTM ogłasza przetarg

Nie tylko nowe torowiska i konserwacja już istniejących trakcji, ale także platformy na stacji potrzebują od czasu do czasu małego remontu. Są jednak takie elementy, którym nie wystarcza mały retusz, a konieczne są zdecydowane zmiany. Tak właśnie przedstawia się sytuacja na stacji metra Pole Mokotowskie, której projekt i budowa przypadły na lata 80. i 90. XX wieku. Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego przyszedł czas na modernizację tego punktu, głównie z uwagi na brak wystarczającej liczby udogodnień dla pasażerów.

Powstałą 25 lat temu stację wyposażono w windy tylko po jednej, południowej stronie. W związku ZTM ogłosił przetarg na budowę kolejnych czterech dźwigów osobowych. Nowe kabiny mają pojawić się przy północnej głowicy stacji, tak, by można było do nich dotrzeć z ulicy Stefana Batorego. Według założeń trzy z nich mają umożliwić dostęp na antresolę od strony wschodniej i zachodniej, czyli od Alei Niepodległości i przy zejściach na wysokości ulicy G. Brauna. Czwarty dźwig połączy antresolę bezpośrednio z peronem.

Nie tylko windy

Jak podał w komunikacie ZTM, do zadań wykonawcy należeć będzie nie tylko instalacja nowych wind. W projekcie muszą znaleźć się nowe oznakowania dotykowe. Konieczne będzie także przeprowadzenie wymiany obecnych już na stacji listew prowadzących i metalowych guzików. W ofercie należy zawrzeć zaktualizowane mapy tyflograficzne. Wytypowany wykonawca zobowiąże się również do udostępnienia terenu budowy w celu prowadzenia stałego nadzoru archeologicznego nad prowadzonymi pracami.

Na realizację projektu ZTM przewidział osiem miesięcy. Oferty można przesyłać do 10 lutego, do godziny 11.00.