Reforma Warszawskiej Linii Średnicowej: Pionierskie Przeobrażenia w Śródmieściu

Dynamiczna modernizacja Linii Średnicowej w stolicy Polski, Warszawie, planuje wprowadzić gruntowne zmiany w strukturę transportu w dzielnicy Śródmieście. Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych, zapowiedział, iż na ten cel zarezerwowano kilka miliardów złotych w ramach ostatniej aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego, która miała miejsce w sierpniu.

Inwestycja obejmuje kompleksową przebudowę blisko 50 km linii kolejowych, ponad 30 obiektów inżynieryjnych, w tym dwa mosty przechodzące przez rzekę Wisłę oraz dwa tunele średnicowe (linia dalekobieżna i podmiejska). Rozbudowa dotyczy również przystanków: Warszawa Śródmieście oraz Warszawa Ochota, a także stacji Warszawa Wschodnia i Warszawa Centralna. Dodatkowo zostaną wybudowane całkiem nowe przystanki: Warszawa Solec i Warszawa Nowy Świat.

Kwota zabezpieczona na tę inwestycję to kosmiczne kilka miliardów złotych – jak potwierdził Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. Wyjaśnił on też, że te środki przeznaczone są na różne aspekty projektu, w tym projektowanie, budowę, ewentualne odszkodowania, a także na organizację komunikacji zastępczej w przypadku konieczności odwoływania pociągów związanej z pracami budowlanymi.