Kamień węgielny został już umieszczony na budowie Stacji Techniczno-Postojowej “Karolin”, która jest ostatnim odcinkiem II linii metra. Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy, nie kryje ambitnych planów dotyczących budowy kolejnej, trzeciej linii metra (M3). To wyzwanie jednak stoi w obliczu niepewności związanych z decyzją środowiskową dla tej inwestycji. Nie mając jej, niemożliwe jest kontynuowanie prac. Dodatkowo, analizy wykazują, że ruch pasażerski na tej linii miałby być niewielki, co jest powodem do zaniepokojenia.
Trzaskowski zapewniał, że szczegółowe informacje dotyczące M3 zostaną przekazane w ciągu “kilkunastu tygodni”. Wyraził też optymizm co do harmonogramu realizacji projektu – prace miałyby się rozpocząć w 2027 roku i zakończyć w 2030. To zdecydowanie później niż pierwotne prognozy Jerzego Lejka – prezesa metra, który rok i pół temu optymistycznie przewidywał oddanie trzeciej linii metra do użytku w latach 2028-2029.