Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie poinformował o otwarciu ofert kandydatów zainteresowanych przebudową wiaduktu na Marywilskiej. Chętne do wykonania prac są cztery firm.
Prace w ramach przewidzianego budżetu
Jak wynika z przekazanych przez Zarząd Dróg Miejskich informacji, do przetargu stanęły cztery firmy. Nadesłane oferty komisja oceniająca propozycję oceniła jako bardzo korzystne. Według zaprezentowanych w zgłoszeniach kosztorysów każda z firm może przeprowadzić modernizację obiektu w kwocie mieszczącej się w przewidzianym na ten cel budżecie. Tylko jedna propozycja, równie atrakcyjna, nieznacznie przekroczyła założony próg finansowy.
Nadesłane oferty to zgłoszenia firmy Intop Warszawa, Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych Wysowa, Strabag oraz Warszawskiego Przedsiębiorstwa Mostowego Mosty. Ta ostatnia ustaliła dolną granicę realizacji projektu na kwotę 12 milionów 231 tysięcy 100 złotych brutto. Największego nakładu finansowego wymaga propozycja Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych Wysowa. Stawkę tego partnera określono na 16 milionów 998 tysięcy 170 złotych brutto.
Wszystkie nadesłane oferty zostaną bardzo uważnie rozpatrzone przez członków komisji. Rozstrzygnięcie przetargu przewidziano na okres trwających już wakacji. Wybrana firma od chwili zawarcia umowy na wykonanie zadania dostanie 45 tygodni.
50 lat minęło..
Wymagający przebudowy wiadukt na Marywilskiej wybudowano przeszło 50 lat temu. Jak mówią drogowcy, czas powstania obiektu jest tu bardzo istotny, gdyż to ówczesne realia zdecydowały o tym, w jakim stanie wiadukt przetrwał do naszych czasów. Zgodnie z tłumaczeniami drogowców, konstrukcję na Marywilskiej wzniesiono z jedynych dostępnych materiałów, które pozostawiały wiele do życzenia. Inna była również wówczas technologia. W związku z tym, jak tłumaczyli drogowcy, konserwacja wiaduktu nie jest dobrym wyjściem. O wiele korzystniejsze, także w kwestii finansowej, jest wybudowanie całego obiektu od nowa. Tylko takie rozwiązanie zagwarantuje bezpieczeństwo dla cięższych, przejeżdżających przez Marywilską, pojazdów.
Według założeń prace, które mają być prowadzone etapowo, zaowocują nie tylko wzmocnieniem konstrukcji. Na wiadukcie pojawią się również szerokie na cztery metry chodniki. Bez zmian pozostanie pas ruchu dla rowerów. Poszerzeniu do 3 i pół metra ulegną pasy ruchu samochodowego. Zapowiedziano również odświeżenie infrastruktury towarzyszącej i łączących się z wiaduktem dróg dojazdowych.
Informowaliśmy również o przebudowie wiaduktów na Trasie Łazienkowskiej.