Trasą ulicy Puławskiej, gdzie od ponad rocznego czasu funkcjonuje buspas, w końcu zaczęły jeździć długo oczekiwane przegubowe autobusy. Jest to znacząca zmiana, która wpłynie na poprawę sytuacji pod względem przeciążonych autobusów kursujących między Józefosławiem a Piasecznem. Władze podwarszawskiego Józefosławia podkreślają, że ten ruch to krok we właściwym kierunku, choć nie stanowi on jeszcze pełnego rozwiązania problemu. Wskazują również na planowane przyszłe zmiany mające na celu dalsze ulepszenie warunków podróży na tej trasie.
Ulica Puławska obchodziła 18 października rocznicę wprowadzenia buspasu. Ten najdłuższy w Warszawie buspas ma za sobą rok skutecznego działania. Ciekawe statystyki dotyczące jego efektywności ukazały władze stolicy:
Teraz osoby poruszające się tą arterią komunikacyjną w godzinach porannego szczytu dojeżdżają do centrum Warszawy o około 19-21 minut szybciej niż wcześniej. Przed wprowadzeniem buspasu, podróż ta zwykle trwała od 32 do 35 minut. Jeśli przeliczyć to na skalę miesiąca, tylko dla tych, którzy podróżują w tym kierunku, oszczędność czasu wynosi niemal 4 godziny i 45 minut. Natomiast pasażerowie korzystający z buspasu w godzinach szczytu popołudniowego jadący w kierunku Piaseczna mogą zaoszczędzić nawet do 15 minut dziennie. To daje im dodatkowe 5 godzin i 30 minut wolnego czasu każdego miesiąca.