Nowa siedziba ZTM w Warszawie i nowy Punkt Obsługi Pasażerów – po Nowym Roku największy POP znajdziemy na ulicy Grochowskiej na Pradze

Nowy Rok to dla wielu nowy początek. Zmiany witają każdego, także dla pracowników Zarządu Transportu Miejskiego, którzy dotychczas pracowali przy ulicy Żelaznej 61. Funkcjonujący pod tym adresem Punkt Obsługi Pasażerów ZTM zakończył działalność z dniem 20 grudnia. Powód? Nowa siedziba.

Gdzie nowa siedziba POP ZTM?

W związku z przenosinami siedziby Zarządu Transportu Miejskiego zmienia się także adres działającego przy niej Punktu Obsługi Pasażerów. Od 03 stycznia 2022 roku mieszkańcy Warszawy będą mogli skorzystać z pomocy pracowników ZTM na warszawskiej Pradze.

W czasie, w którym działalność mieszczącego się do 20 grudnia Punktu Obsługi Pasażerów przy ulicy Żelaznej 61 pozostaje zawieszona, pasażerowie mogą korzystać z pozostałych placówek ZTM. Ci, którym najbliżej było do przenoszonego punktu, mogą kierować się do położonego nieopodal ośrodka na stacji drugiej linii metra Rondo ONZ.

Jak będzie funkcjonować nowy POP na Pradze-Południe?

Nowy Punkt Obsługi Pasażerów z siedzibą przy ulicy Grochowskiej 316/320 otworzy się dla interesantów 03 stycznia 2022 roku. W dni powszednie pomoc uzyskamy przy pięciu stoiskach, obsługiwanych w godzinach od 07.30 do 17.00. Z informacji przekazanych przez Zarząd Transportu Miejskiego, który jest odpowiedzialny za funkcjonowanie punktu, wynika, że zakres świadczonych w nowej lokalizacji usług będzie taki sam, jak w pierwotnej siedzibie. Odwiedzający POP na Pradze-Południe skorzystają z takich możliwości jak:

  • złożenie wniosku o zwrot biletu zakodowanego na karcie
  • złożenie reklamacji od opłaty dodatkowej za jazdę bez ważnego biletu
  • zakup i zwrot biletu
  • dodanie uprawnienia do bezpłatnych przejazdów na Warszawską Kartę Miejską
  • wyrobienie spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej

POP przyjazny osobom z niepełnosprawnościami

Jak informują przedstawiciele ZTM, stanowiska nowego punktu dostosowano do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dwa z nich obniżono tak, by swobodnie mogły korzystać z nich osoby poruszające się na wózku. Kolejne dwie stacje wyposażono w pętle induktofoniczne. Osobne stanowisko przeznaczono dla tłumacza języka migowego. Ponadto każde okienko opatrzono deskrypcją, informującą o zakresie świadczonych przy danym stanowisku usług.