Umowa na linię tramwajową do Wilanowa podpisana. Tramwaje Warszawskie poinformowały o tym fakcie podczas zwołanej we wtorek konferencji prasowej. Prezes spółki, Wojciech Bartelski, zapowiedział, że z nowego połączenia Warszawianie skorzystają przed końcem przyszłego roku.
Umowa, na którą wszyscy czekali
We wtorek 29 marca na terenie wolskiej zajezdni tramwajowej zwołano konferencję prasową. Jej przedmiotem była planowana od dawna budowa linii tramwajowej do Wilanowa. W spotkaniu z dziennikarzami wziął udział prezydent miasta Rafał Trzaskowski, prezes spółki Tramwaje Warszawskie Wojciech Bartelski oraz prezes zarządu i dyrektor generalny firmy Budimex SA Artur Popko.
Jak informowaliśmy wcześniej, losy podpisanej umowy długo zdawały się niepewne. Złożone przez odrzuconych kandydatów zażalenia opóźniły cały proces. Na szczęście przeprowadzone w ramach drugiego przetargu głosowanie nie zostało już unieważnione. Po kontroli przeprowadzonej przez Urząd Zamówień Publicznych doszło do podpisania umowy z wykonawcą.
Budowa linii w całości
O przyszłych działaniach, które pociąga za sobą podpisanie umowy przez Tramwaje Warszawskie z firmą Budimex, mówił reprezentujący spółkę Wojciech Bartelski. Podał on, iż w ramach projektu powstanie siedem i pół kilometra nowych torów tramwajowych oraz trzynaście przystanków. Jednak, jak podkreślił, najważniejszym punktem jest to, że budowa tramwaju do Wilanowa oficjalnie rozpoczyna się w opcji pełnej, czyli takiej, w której zakończenie prac nastąpi na ulicy Branickiego w Wilanowie.
Z przekazanych przez prezesa Tramwajów Warszawskich wynika, iż wykonawca podjął już prace przygotowawcze nad organizacją ruchu. Bartelski podał również termin, w którym firma Budimex podjęła się wywiązać z kontraktu. Zgodnie z przyjętymi przez obie strony ustaleniami, nowa linia na Wilanów ma dojechać pod koniec 2023 roku.
Dalsze plany Tramwajów Warszawskich
Prezes Tramwajów Warszawskich w swoim wystąpieniu poruszył również kwestię pozostałych odcinków, których budowę planowano w ramach tej inwestycji. Mowa tu o trasie wzdłuż ulicy Rakowieckiej oraz Bitwy Warszawskiej. Jak mówił, prace nad tymi odcinkami przewidziano na kolejne lata. Prace projektowe są na ukończeniu, a wcielenie ich w życie planuje się na rok 2024 i 2025.
Wspomniano też o projekcie odnogi linii, która ma przebiegać przez ulicę Gagarina aż do skrzyżowania z ulicą Czerniakowską. Obecnie Tramwaje Warszawskie prowadzi działania, mające zaowocować uzyskaniem pozwolenia na budowę. Początek prac zaplanowano na sezon letni tego roku.