Od poniedziałku na podróżujących krajową drogą numer 61 czekają utrudnienia. Na odcinku łączącym Legionowo z Zegrzem trwają prace związane z budową nowego wiaduktu kolejowego. Na trasie obowiązuje ruch wahadłowy.
Ruch wahadłowy przez dwa tygodnie
Zmiany w zakresie ruchu drogowego pojawiły się w poniedziałek 03 października. Z użytku wyłączono jeden z pasów jezdni. Wprowadzono ruch wahadłowy, którym steruje specjalnie zainstalowana w tym miejscu sygnalizacja świetlna. Dla zwiększenia płynności i bezpieczeństwa przejazdu w godzinach szczytu przewidziano również ręczne kierowanie ruchem. Na całym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 kilometrów na godzinę.
Wprowadzone w tym tygodniu zmiany mają potrwać do połowy miesiąca. Do 07 października z użytku wyłączony pozostaje pas prowadzący w stronę Legionowa. W następnym tygodniu, między 10 a 14 października, kierowcy nie będą mieli możliwości przejazdu pasem w stronę Zegrza.
Budują wiadukt w Wieliszewie
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi dalsze prace na drodze krajowej numer 61 od lipca tego roku. Od tego czasu zamknięty pozostaje szlak komunikacyjny między Wieliszewem a Radzyminem. Pierwszy etap inwestycji obejmował rozbiórkę starego i budowę nowego wiaduktu kolejowego na tym odcinku.
Jak informowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wykonawca w ramach swych działań miał zdemontować szalunki i zabezpieczyć spód konstrukcji przed korozją. Zaplanowano też instalację nowego kolektora. Jako przewidywany termin zakończenia prac i przywrócenia dawnych zasad ruchu drogowcy wskazują 31 października 2022 roku.
Rozbudowa trasy Legionowo – Zegrze
Prace na drodze numer 61 zmierzają do poszerzenia przejazdu. Do tej pory dysponująca tylko dwoma pasami ruchu trasa powiększy się o dodatkowy pas w każdym kierunku. Poza tym do ponad 4-kilometrowego odcinka zmodernizowanej trasy zostaną doprowadzone drogi dojazdowe. Pojawi się również sygnalizacja świetlna, a zlokalizowane w Zegrzu rondo przeobrazi się w węzeł drogowy.
Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać będzie specjalny system monitorujący. Przewidziano również instalację urządzeń ochrony środowiska. Ponadto wykonawca zbuduje odpowiednie dla pieszych i rowerzystów chodniki, a także ciągi pieszo-rowerowe.