Od 29 czerwca podróżujący w kierunku Lublina i Mińska Mazowieckiego muszą poruszać się zgodnie z nowymi zasadami organizacji ruchu. Od ubiegłej środy zmieniony porządek obowiązuje na Trakcie Brzeskim, drodze krajowej numer 92, a także w rejonie węzła Warszawa Wschód, który powstaje w ciągu trasy S17.
Jak wygląda organizacja ruchu?
Zgodnie z zapowiedziami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad od tygodnia zmierzający w stronę Lublina kierowcy, muszą pamiętać o zmianach organizacji ruchu, jakie zarządzono w tej okolicy. Rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA, Małgorzata Janowska, informowała w ubiegłym tygodniu, jak zmiany te mają wyglądać.
Jak zadecydowano, ruch dotychczas odbywający się w ciągu drogi krajowej numer 92 przeniesiono na jezdnię północą. Zlikwidowano funkcjonujące do niedawna rondo na skrzyżowaniu dróg 92 i 17, pojawiło się za to skrzyżowanie Traktu Brzeskiego z ulicą Rzemieślniczą. Zainstalowano tam sygnalizację świetlną.
Prace potrwają do jesieni
O postępach w pracach na odcinku trasy S17 mówiła przedstawicielka GDDKiA, Małgorzata Tarnowska. Jak wynika z jej relacji, osiągnięto już 89 procent zamierzonego celu. Pierwsi kierowcy mają nim przejechać jeszcze jesienią tego roku.
Zlokalizowany między węzłami Warszawa Wschód a Lubelska odcinek liczy 2 i pół kilometra długości. Obecnie prace skupiają się głównie na tworzeniu stumetrowych estakad oraz konstrukcji oporowych. Pojawiają się też ostatnie fragmenty nawierzchni betonowej i bitumicznej.
Trwają również prace w obrębie drogi krajowej numer 92. Jak mówiła Tarnowska, na wysokości stacji paliw trwa wymiana nawierzchni, a wzdłuż całej trasy montowane są dźwiękochłonne ekrany. Powstaje również kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny, prowadzone są prace w związku instalacja oświetlenia oraz urządzeń melioracyjnych.
Nowy węzeł ma być konstrukcją trzypoziomową. Najniższy, określany jako -1, obsługujący szlak Warszawa Mińska Mazowiecki wyposażono w dwa pasy ruchu. Poziom 0 to rondo. Pod nim znajdą się podziemne przejścia dla pieszych i rowerzystów. Ostatni poziom, +1, to miejsce przebiegu trasy S17, będącej fragmentem Wschodniej Obwodnicy Warszawy.