Zamknięto drugi przetarg na budowę linii tramwajowej do Wilanowa. Najkorzystniejszą ofertę ponownie przedstawiła firma Budimex, która zwyciężyła w pierwszym konkursie. Początek prac zaplanowano na przyszły rok. Dokładny termin, jak podali przedstawiciele Tramwajów Warszawskich, zależy od tego, kiedy zostanie podpisana umowa.
Unieważnione pierwsze wybory
Jak informowaliśmy w ubiegłym miesiącu, wyniki pierwszego zorganizowanego przez Tramwaje Warszawskie przetargu zostały unieważnione. W jednym z kandydatów wątpliwości wzbudziła zasadność przydzielenia zwycięskiej firmie punktów w kwestii, w której, zdaniem składającego zażalenie, nie spełniała ona uprawniających do takiej decyzji kryteriów. Krajowa Izba odwoławcza, do której zwróciła swoje uwagi firma ZUE S.A., uznała zasadność zażalenia. W związku z tym konieczne było ponowne przeprowadzenie aukcji. Jak się jednak okazało i tym razem zwyciężyła firma Budimex SA. Teraz Tramwaje Warszawskie czekają na podpisanie umowy, które pozwoli na wyznaczenie daty ukończenia długo wyczekiwanej inwestycji.
Długo wyczekiwana trasa
Trasa tramwajowa z Wilanowa do centrum Warszawy to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji w stolicy. Uruchomienie tego połączenie będzie niezwykle korzystne dla mieszkańców dzielnicy, którzy każdego dnia potrzebują dużo czasu na dostanie się stacji metra. Dziś w godzinach szczytu poruszając się samochodem, przejazd do stacji Centrum zajmuje około 50 minut. Dzięki nowej trasie komunikacji miejskiej czas ten będzie około 20 minut krótszy i na miejsce dotrzemy w przeciągu pół godziny.
Jak ma wyglądać nowa trasa?
Trasa do Wilanowa ma liczyć ponad 8 kilometrów i obejmować 31 przystanków. Jej początek wyznaczono na ulicy Puławskiej przy ulicy Goworka. W stronę Mokotowa tramwaj przejedzie ulicami Goworka i Spacerową, a dalej pokieruje się do Miasteczka Wilanów ulicami Belwederską i Sobieskiego. Główna trasa ma powstać wzdłuż alei Rzeczypospolitej. Jej koniec zaplanowano w pobliżu alei Rzeczypospolitej z ulicą Branickiego.
Według udzielonych przez Tramwaje Warszawskie powstaną również dwie odnogi od trasy głównej. Jedna skieruje skład wzdłuż ulicy Gagarina do Czerniakowskiej. Druga, biegnąca wzdłuż ulicy Świętego Bonifacego dotrze aż do pętli autobusowej Stegny.