Zdajemy sobie sprawę z bieżących problemów komunikacyjnych w stolicy, takich jak remonty wiaduktów na trasie Łazienkowskiej, zawieszenie ruchu na ulicy Puławskiej, zwężenie Sobieskiego czy zamknięcie ulicy Kasprzaka. Nie pomijając utrudnień na ulicy Przyczółkowej spowodowanych rekonstrukcją Branickiego. Ale to wszystko pales w porównaniu z tym, co nas czeka podczas nadchodzącej modernizacji linii średnicowej Warszawy. Gdy to nastąpi, prawdziwe kłopoty dopiero się zaczną, paraliżując praktycznie całe centrum miasta.
W uzyskanym jednak wynagrodzeniu, otrzymamy nowoczesną linię kolejową o przepustowości porównywalnej do metra, co przyniesie znaczącą poprawę w aglomeracyjnych połączeniach kolejowych. Już teraz znamy podstawowy plan podziału na etapy tej dużej inwestycji.
Jarosław Hirny-Budka, radny gminy Michałowice, udostępnił informacje dotyczące tego monumentalnego przedsięwzięcia, w tym przewidywane daty realizacji. „Otrzymałem od miasta publiczną informację o niedawno zaktualizowanych założeniach zmian w organizacji ruchu warszawskiego związanych z remontem tunelu średnicowego” – powiedział. „Dokument ten jest datowany na 28 kwietnia”. To szczegółowe opracowanie zawiera aż sześć potencjalnych scenariuszy realizacji remontu. Warto jednak podkreślić, że dokument został przygotowany przez Databout dla ratusza w celu minimalizowania zakłóceń komunikacyjnych i ograniczania negatywnego wpływu planowanych prac na życie codzienne mieszkańców miasta.