Warszawska Rada Miasta przyjmuje Strefę Czystego Transportu mimo protestów

Zaaprobowanie Strefy Czystego Transportu (SCT) odbyło się w czwartek podczas sesji Rady Warszawy. Przed ostatecznym głosowaniem przeprowadzono długotrwałą debatę. Sesja nie była wolna od kontrowersji, ze względu na protesty, które miały miejsce w trakcie obrad. Nowe regulacje związane z SCT zaczynają obowiązywać od lipca 2024 roku. Ale jakie obszary miasta będą objęte nową strefą i które pojazdy będą objęte ograniczeniami?

W dniu 7 grudnia, warszawscy radni przyjęli podczas sesji w Pałacu Kultury i Nauki projekt uchwały dotyczący wprowadzenia SCT. Przed samym głosowaniem, wprowadzono jeszcze kilka poprawek zgłoszonych przez radnych KO. Jedna z nich polegała na zmniejszeniu obszaru, który miał być objęty strefą, a druga precyzyjnie określiła, których właścicieli pojazdów będzie dotyczył zakaz wjazdu do SCT. Mimo iż radni PiS zaproponowali aż 18 poprawek, a Lewica jedną, wszystkie one zostały odrzucone.

Temat SCT był powodem dużych kontrowersji podczas czwartkowej Rady Warszawy. Jak wcześniej informowaliśmy, na placu przed Pałacem Kultury i Nauki miały miejsce protesty przeciwko wprowadzeniu nowych regulacji. Przeciwnicy SCT zorganizowali manifestację w czasie sesji Rady Miasta. Informacje pochodzące z mediów społecznościowych sugerują, że większość protestujących nie została jednak dopuszczona do wnętrza budynku, gdzie odbywały się obrady.