Tramwaje znów na Banacha! Nowa sieć trakcyjna gotowa do działania

Prace nad siecią trakcyjną na skrzyżowaniu Grójeckiej, Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. już na finiszu

W miniony weekend, 22 i 23 listopada, na jednym z najważniejszych skrzyżowań Ochoty przeprowadzono kluczową operację podłączenia nowej sieci trakcyjnej. Powstaje tu węzeł, który połączy świeżo wybudowane oraz zmodernizowane odcinki torów. Dzięki temu przebudowana infrastruktura już wkrótce usprawni komunikację dla tysięcy pasażerów.

Przerwa w kursowaniu tramwajów: jak wpłynęła na pasażerów?

W celu bezpiecznego wykonania prac konieczne było czasowe odłączenie zasilania trakcji. W związku z tym, przez weekend tramwaje nie dojeżdżały do pętli P+R Al. Krakowska. Mieszkańcy korzystali z alternatywnych środków transportu – większość linii tramwajowych kończyła trasy wcześniej, a na kluczowych odcinkach uruchomiono komunikację zastępczą. Służby miejskie na bieżąco monitorowały sytuację, dbając o płynność ruchu.

Testy techniczne przed powrotem tramwajów na Ochotę

Po zakończeniu robót nadszedł czas na sprawdzenie bezpieczeństwa nowej infrastruktury. Zgodnie z procedurami, na tory wyjechał specjalistyczny tramwaj pomiarowy. Jego zadaniem było przetestowanie stanu sieci trakcyjnej, zwłaszcza na łukach prowadzących w stronę pętli Banacha. Sprawdzono trasę zarówno od placu Narutowicza, jak i od strony pętli P+R Al. Krakowska, by mieć pewność, że linia jest w pełni gotowa na wznowienie ruchu pasażerskiego.

Co dalej? Powrót tramwajów już w grudniu

Po pozytywnym przejściu wszystkich testów i odbiorów, przewidywane jest wznowienie regularnych kursów tramwajowych do pętli Banacha na początku grudnia. Dla wielu mieszkańców Ochoty, Włoch czy Ursusa ta zmiana oznacza powrót wygodnych i szybkich połączeń z centrum miasta. Ukończony węzeł tramwajowy będzie kluczowym elementem nowoczesnej sieci transportowej Warszawy.

Informacje potwierdzone przez Urząd m.st. Warszawy, Warszawski Transport Publiczny oraz serwis Infoulice Warszawa. Aktualizacje w tej sprawie będą publikowane na bieżąco.

Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa