Podczas dyskusji na znanej platformie forów internetowych SkyscraperCity, pewni obserwatorzy zgłosili swoje niepokojące spostrzeżenia dotyczące prac remontowych na przystanku kolejowym Warszawa Wawer. Rzucając okiem na świeżo odnowiony sufit, stwierdzili, że jego stan pozostawia wiele do życzenia. Naszemu reporterowi fotograficznemu udało się dotrzeć na miejsce w celu dokumentacji tej sytuacji, przy okazji sprawdzając postępy prac na linii kolejowej do Otwocka, ściślej mówiąc w segmencie między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer.
Przejściowy peron Warszawa Wawer, jak również stary peron Warszawa Gocławek, zostały całkowicie usunięte z krajobrazu stacji. Na ich miejscu pojawił się nowy tor kolejowy i zamontowano sieć trakcyjną. Za tymi zmianami stoi modernizacja linii kolejowej nr 7, przeprowadzana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., która rozciąga się pomiędzy Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer.
Zgodnie z informacją prasową wydaną przez PKP PLK dnia 21 lutego, od grudnia 2023 roku pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych i odnowionych przystanków. Wśród nich znajdują się: Warszawa Grochów, położony w pobliżu szpitala na ulicy Szaserów, Warszawa Gocławek, Warszawa Olszynka Grochowska oraz stacja Warszawa Wawer.