Zaplanowana jest budowa nowej stacji kolejowej o nazwie Radom Południowy. Projekt przewiduje utworzenie dwóch peronów na linii kolejowej nr 8, która łączy Warszawę z Radomiem oraz jednego dodatkowego peronu przy linii nr 22 między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem Głównym. W ramach tej inwestycji ma powstać również kładka dla pieszych, co poprawi komfort podróżujących.
Podpisano porozumienie między PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. a Miejskim Zarządem Dróg i Komunikacji w Radomiu dotyczące realizacji tego projektu. Zakłada ono, że spółka PKP PLK zajmie się opracowaniem projektu i budową trzech nowych peronów, natomiast miasto Radom będzie odpowiedzialne za rozbudowę ulicy Walentynowicz, co przewiduje utworzenie przejścia wyżej wymienionej obwodnicy południowej.
Nowy przystanek kolejowy Radom Południowy zostanie umiejscowiony pomiędzy ulicami Jacka Kuronia, Anny Walentynowicz i Krynicką. Dwa perony zaplanowane są na linii kolejowej nr 8 (Warszawa-Radom), a trzeci na linii nr 22 (Tomaszów Mazowiecki – Radom Główny).
Anna Znajewska-Pawluk, rzeczniczka prasowa PKP PLK, podkreśla, że nowe perony zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Podróżujący będą mieli do dyspozycji schody ruchome oraz windę, które ułatwią dostęp do kładki z peronów.
Przystanek Radom Południowy ma służyć zarówno pociągom regionalnym, jak i dalekobieżnym. Realizacja całego projektu ma nastąpić w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”.
Szacowany koszt inwestycji wynosi blisko 40 milionów złotych.