Remont Trasy łazienkowskiej trwa. Ku końcowi zmierza rozbiórka konstrukcji nad rondem Sedlaczka. Ruch na tym odcinku przywrócono w nocy z 20 na 21 lutego. Niektórych kierowców zaskoczyły nowe zasady.
Było rondo, jest skrzyżowanie
Choć prace wciąż idą do przodu, nie jest możliwe oddanie do użytku jednocześnie wszystkich fragmentów przebudowywanej trasy. Prowadzi to do różnego typu komplikacji, o czym przekonali się warszawscy kierowcy. Włączone ponownie do ruchu rondo Sedlaczka powróciło bowiem w zmienionej formie. Od kilku dni funkcjonuje ono jako tymczasowe skrzyżowanie. Przepływ pojazdów reguluje zainstalowana na miejscu sygnalizacja świetlna.
W związku z kontynuacją prac rozbiórkowych, z użytku wyłączona pozostaje zachodnia strona ronda. Tam znajdują się demontowane podpory wiaduktu. W tym samym miejscu powstaną również elementy nowej konstrukcji.
Jak obecnie przebiega ruch?
Z każdego wlotu dawnego ronda wjedziemy w ten sam skręt, co przed zamknięciem trasy. Trzeba jednak pamiętać, iż od strony ulicy Myśliwieckiej i Łazienkowskiej ruch odbywa się na jednej jezdni w obu kierunkach. Zwężeniu uległa także jezdnia ulicy Rozbrat w kierunku Myśliwieckiej i Górnośląskiej. Dla pieszych uczestników ruchu pod wiaduktami Trasy Łazienkowskiej wytyczono tymczasowe przejścia poza teren robót.
Jak każda tego typu niedogodność, tak i przebudowa tego odcinka wzbudza mieszane uczucia i popycha do szukania drogi dosłownie na skróty. Część pieszych, nie chcąc nadkładać drogi do nowych przejść, przekraczają jezdnie w miejscach niedozwolonych, poruszając się po pasie ruchu samochodowego. Nieprzyzwyczajeni natomiast do nowej organizacji kierowcy niejednokrotnie prowadzą pojazdy pod prąd.
Zmiany w komunikacji miejskiej
Władze miasta poinformowały o przywróceniu podstawowych tras dla linii autobusowych o numerach: 107,108, 109, 159, 162, 171, N33 oraz N83. Linie 107 i 159 zmierzające ku ulicy Górnośląskiej zatrzymują się na tymczasowym przystanku, zlokalizowanym przed II Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Batorego. Nad przejazdem pojazdów komunikacji miejskiej przez skrzyżowanie czuwa nadzór ruchu, którego zadaniem jest niedopuszczenie do jednoczesnego pojawienia się na zwężonym pasie dwóch autobusów.
Zmieniona organizacja ruchu ma obowiązywać przez cały okres przebudowy wiaduktów na Trasie Łazienkowskiej. Zakończenie prac władze zapowiadają na marzec 2024 roku.