Local SEO (lokalne pozycjonowanie) – to unikalna technika SEO (Search Engine Optimization), która koncentruje się na tym, aby Twoja lokalna firma została zauważona w lokalnych wynikach wyszukiwania przez klientów z określonego obszaru, regionu lub miasta. Pozycjonowaniem lokalnym może być strona internetowa oraz bezpłatny profil firmy w Google. Korzyścią z lokalnych działań SEO będzie lepsza widoczność wpisu Twojej firmy w lokalnym wyszukiwaniu Google i dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów.
Czym jest pozycjonowanie organiczne lub naturalne SEO?
Pozycjonowanie organiczne to forma ukierunkowanego indeksowania, która pozwala stronie zaistnieć w wyszukiwaniach określonych słów kluczowych na pierwszych stronach wyników wyszukiwarek (wyszukiwarek) poprzez optymalizację za pomocą technik SEO słów kluczowych, które są interpretowane jako najlepiej dopasowane, a tym samym zdobyć pozycję jak najbardziej zbliżoną do pierwszej pozycji.
Pozycjonowanie lokalne – wsparcie dla lokalnych przedsiębiorców
Ciekawym zagadnieniem jest pozycjonowanie lokalne, jak np. pozycjonowanie stron Warszawa, które ma na celu zwiększenie widoczności sklepu stacjonarnego lub punktu usługowego w danym regionie. Pozycjonowanie lokalne służy budowaniu popularności sklepu stacjonarnego lub punktu usługowego w wynikach wyszukiwania Google poprzez optymalizację strony internetowej i wizytówki pod frazy kluczowe, które obejmują również region, miasto czy województwo. Dotyczy to takich słów kluczowych jak: weterynarz Warszawa Bemowo, restauracja włoska Mokotów, salon kosmetyczny Skorosze itp. W pozycjonowaniu lokalnym chodzi o to, aby dana witryna pojawiała się tylko w wynikach wyszukiwania zawierających m.in. lokalizację danego sklepu czy punktu usługowego. Dlatego specjaliści SEO po wstępnym audycie przygotowują frazy kluczowe w oparciu o lokalizację biznesu. Dobre agencje interaktywne, które tworzą strony internetowe nie zapominają o optymalizacji treści oraz grafik pod ustalone frazy kluczowe.
Jest to niezwykle ważna kwestia, na którą należy zwrócić szczególną uwagę. Eksperci SEO podkreślają, że warto również wiedzieć, że obszar wyszukiwania internauty można określić również na podstawie geolokalizacji, dzięki czemu nie musi on przy wyszukiwaniu wpisywać nazwy swojego miasta. Niezbędne będzie również utworzenie wizytówki w Google Moja Firma. Dzięki temu rozwiązaniu wybrany punkt zostanie również umieszczony na mapie Google i wyświetli się jako jeden z pierwszych po wpisaniu przez internautę wybranych fraz kluczowych. Wraz z frazami kluczowymi wyświetli się ocena naszego punktu, a także szczegółowe informacje na jego temat, takie jak godziny otwarcia, oddział czy zdjęcia. Warto również zadbać o optymalizację metatagów, które również powinny zawierać frazy kluczowe zgodne z tymi umieszczonymi na stronie. Wszystkie te kroki mają ogromny wpływ na lokalne SEO.
Wpływ lokalnego SEO na współczesny biznes
Lokalne SEO może całkowicie odmienić losy każdego sklepu stacjonarnego. Z badań i analiz wynika, że większość młodych i nieco starszych klientów szuka odpowiedniego sklepu lub usługi tylko w Internecie, więc sklepy bez wizytówki w Google i własnej strony internetowej skazane są na znacznie mniejszą popularność. Również koszt pozycjonowania w stosunku do efektów nie jest wygórowany, dlatego gorąco zachęcamy do skorzystania z tej możliwości również w przypadku branży uznawanej za szczególnie niszową.
Jak działa lokalne SEO?
Pozycjonowanie lokalne polega na tym, że Google dopasowuje wyniki do użytkowników, biorąc pod uwagę to, czego szuka klient i w jakiej lokalizacji się znajduje lub w jakiej lokalizacji szuka konkretnej usługi lub produktu. Na przykład, jeśli użytkownik wpisze dentystę, Google pokaże mu dentystów w pobliżu jego lokalizacji. Jeśli wpisze „pozycjonowanie stron Łódź”, zobaczy oferty agencji SEO z Łodzi.