Optymalizacja transportu publicznego w Warszawie – propozycje Magdaleny Biejat

Rewolucja w systemie transportu miejskiego w stolicy, obejmująca nowe trasy tramwajowe, modyfikację przebiegu metra M3 oraz rozbudowę sieci ścieżek rowerowych – to założenia zaprezentowane przez Magdalenę Biejat podczas prezentacji swojej koncepcji polityki transportowej dla Warszawy. Deklaruje ona, że realizacja jej programu zakończy problem korków dla użytkowników kart miejskich.

Magdalena Biejat jest wspólną kandydatką Lewicy, partii Razem i ruchu Miasto Jest Nasze na stanowisko prezydenta Warszawy. Zgodnie z jej deklaracją, podejście do problematyki transportu miejskiego powinno być systemowe. Nie chodzi jedynie o wprowadzenie kolejnych linii tramwajowych według okresowego planu wyborczego, ale o stworzenie takich warunków komunikacji, które umożliwią komfortowe życie w mieście i gwarantują dotarcie do celu w zaplanowanym czasie. Wypowiedź ta była jednocześnie krytyką dotychczasowej polityki transportowej prowadzonej przez Rafała Trzaskowskiego.

Swoją strategię rozpoczęła od przedstawienia planów inwestycyjnych w infrastrukturę pieszą i rowerową oraz planowanych modyfikacji na tzw. „miejskich autostradach”. W jej przekonaniu, sieć ścieżek rowerowych powinna zostać rozszerzona o takie ulice jak Grójecka, Grochowska i Puławska.

Podczas spotkania z dziennikarzami Biejat podkreśliła, że obecnie chodniki na ul. Puławskiej są zbyt wąskie, a rowerzyści boją się poruszać po tej drodze. Sama często korzysta z roweru i jest świadoma tych problemów. Jej zdaniem wszystkie większe arterie komunikacyjne powinny mieć wyznaczone ścieżki rowerowe, aby umożliwić bezpieczne i wygodne przemieszczanie się rowerem.