Nowy odcinek linii tramwajowej. Wiemy już, kto będzie odpowiedzialny za trakcję wzdłuż Pola Mokotowskiego

Tramwaje Warszawskie poinformowały o rozstrzygnięciu przetargu na projekt budowy linii tramwajowej, której bieg wytyczono w ciągu Pola Mokotowskiego. Zwycięzca na przygotowanie i wykonanie projektu dostanie siedem lat.

Tramwaj od Banacha do Rakowieckiej

O zamknięciu przetargu spółka Tramwaje Warszawskie poinformowały za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jak wynika z wpisu zamieszczonego na Twitterze, już niebawem nastąpi podpisanie umowy ze zwycięzcą konkursu. Z czterech kandydatów komisja wybrała ofertę zaprezentowaną przez firmę Databout. Głównym walorem tej propozycji była najniższa ze wszystkich ofert cena. Na przygotowanie dokumentacji oraz nadzór prac wykonawca będzie miał siedem lat od momentu podpisania umowy.

Jak informował w marcu reprezentujący Tramwaje Warszawskie Maciej Dutkiewicz, zamówienie podzielono na trzy fazy. Pierwsza z nich obejmuje przygotowanie dokumentacji środowiskowej. W drugim etapie nastąpi opracowanie planu budowlanego. W ostatniej fazie wykonawca będzie odpowiedzialny za wsparcie techniczne i nadzór prac. Databout jest również odpowiedzialna za zdobycie wszelkich pozwoleń i innych decyzji administracyjnych.

Jak będzie wyglądać nowa trasa?

Biegnąca wzdłuż Pola Mokotowskiego nowa linia tramwajowa połączy pętlę tramwajową przy ulicy Grójeckiej z ulicą Rakowiecką. Liczący półtora kilometra odcinek torów zostanie poprowadzone ulicami Banacha, Rostafińskich i dalej ulicą św. Andrzeja Boboli. Tam też nastąpi połączenie trakcji z już istniejącą przy ulicy Rakowieckiej.

W związku z budową nowego odcinka przewidziano również przebudowy torowisk wzdłuż ulic Banacha i Rakowieckiej. Zmiany zajdą również w obrębie pętli tramwajowych Banacha oraz Żwirki i Wigury. Pojawi się również nowy przystanek w obu kierunkach. Na jego lokalizację wybrano skrzyżowanie ulic Banacha i Żwirki i Wigury.