W najbliższym czasie kierowcy w stolicy muszą przygotować się na istotne zmiany w organizacji ruchu związane z budową trasy tramwajowej w kierunku Dworca Zachodniego. Nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona już od jutra, co wpłynie na przejazdy głównymi arteriami miasta, w tym ul. Grójecką i Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Nowa organizacja ruchu na ul. Grójeckiej
Od nocy z piątku na sobotę kierowcy będą mogli korzystać z jezdni ul. Grójeckiej w kierunku al. Krakowskiej. Choć tramwaje nadal nie będą kursować regularnie, to prace przenoszą się na jezdnię prowadzącą do centrum. Tymczasowe przeprawy przez torowisko pozostaną w tych samych miejscach, co oznacza, że ruch w stronę al. Krakowskiej odbędzie się na dwóch pasach, a w stronę centrum na jednym.
Przebudowa skrzyżowania z ul. Bitwy Warszawskiej
Ruch na skrzyżowaniu ul. Grójeckiej z ul. Bitwy Warszawskiej i Banacha zmienia się radykalnie. Po zakończeniu części prac, kierowcy znów będą mogli korzystać z połączenia tych arterii. Kierowcy jadący od centrum będą mogli skręcić w ul. Bitwy Warszawskiej, natomiast ci od strony Okęcia będą kontynuować jazdę prosto w kierunku centrum.
Dalsze zmiany w okolicy
Niektóre odcinki ulic, takie jak fragment ul. Białobrzeskiej do Przemyskiej oraz ul. Opaczewska od Grójeckiej do Szczęśliwickiej, pozostaną zamknięte. W związku z tym wytyczono objazdy przez ul. Dickensa i Szczęśliwicką dla kierowców chcących dostać się do ul. Bitwy Warszawskiej.
Zmiany na ul. Banacha
Ul. Banacha od skrzyżowania z Grójecką do Pawińskiego będzie całkowicie zamknięta. Objazdy poprowadzono przez ul. Pawińskiego i Dickensa, umożliwiając wyjazd z Pawińskiego tylko w prawo na ul. Banacha. Dojazd do budynków przy Banacha oraz Grójeckiej pozostanie możliwy, a na pewnym odcinku ul. Banacha wprowadzono dwukierunkowy ruch.
Zmiany tras komunikacji miejskiej
Zmiany w trasach obejmą również komunikację miejską. Linia autobusowa 157 będzie kursować przez ul. Bitwy Warszawskiej do Grójeckiej, natomiast linie 191 i N43 powrócą na swoje stałe trasy przez Grójecką. Inne linie autobusowe i tramwajowe pozostaną bez zmian, z wyjątkiem linii 7 i 9, które mają skrócone trasy do pl. Narutowicza.
Przyszłość trasy tramwajowej
Budowa torowiska tramwajowego nie ogranicza się jedynie do powierzchniowej zmiany infrastruktury. Zanim ruszą prace nad samym torowiskiem, wykonawca musi przeprowadzić modernizację istniejących instalacji podziemnych, takich jak sieci wodociągowe i kanalizacyjne oraz magistrale ciepłownicze. Po zakończeniu tych prac powstanie około 1,6 km nowego torowiska łączącego Ochotę i Wolę z Mokotowem i Wilanowem.
Prace budowlane przy nowej trasie tramwajowej mają zakończyć się do końca roku, jednak do tego czasu mieszkańcy muszą liczyć się z dalszymi utrudnieniami w ruchu. Nowa infrastruktura usprawni komunikację miejską, oferując bardziej komfortowe przesiadki i nowoczesne rozwiązania transportowe.