Kolejne kilometry torów pojawią się w ciągu trasy linii tramwajowej na Kasprzaka. Jak zapowiadają Tramwaje Warszawskie, finalizacja inwestycji poskutkuje usprawnieniem dojazdu do centrum z Bemowa oraz Woli. Zakończenie prac, w ramach których położone zostaną 2,3 kilometry nowych szyn, zaplanowano na rok 2023.
Wszystko gotowe do rozpoczęcia prac
Jak poinformował rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutka, wykonawca przejął już teren, który określono w podpisanej w październiku ubiegłego roku umowie. Nowe torowisko zostanie poprowadzone ulicą Kasprzaka, łącząc ze sobą ulice Wolską i Skierniewicką. Rozpoczęcie prac zaplanowano na początek marca, który wyznacza początek tak zwanego sezonu budowlanego. Ekipy robotników mają pracować na obu końcach nowo budowanej trasy jednocześnie.
Jak mają przebiegać prace?
Pierwsza z ekip rozpocznie działania od rozbiórki podziemnego przejścia zlokalizowanego u zbiegu ulic Wolskiej i Kasprzaka. W miejscu tego elementu ma pojawić się nowy, prowadzący bezpośrednio do przystanku tramwajowego, którego lokalizację zaplanowano poniżej. Ma to doprowadzić do oddzielenia ruchu tramwajowego i samochodowego. Dotarcie do przejścia, jak i do samych peronów, umożliwią schody, windy i odpowiednio zaprojektowane pochylnie.
Druga ekipa, zainstalowana na przeciwległym końcu nowej trasy Kasprowicza, zajmie się podziemnym okablowaniem zasilającym trakcję. W związku z planowanymi pracami po obu stronach inwestycji tramwajarze zapowiadają spodziewane zmiany w organizacji ruchu drogowego.
Po co dłuższa trasa na Kasprowicza?
Jak mówią przedstawiciele Tramwajów Warszawskich, nowa trasa to zdecydowanie lepsza komunikacja dla mieszkańców Woli i Bemowa. Szybki dojazd do stacji metra Daszyńskiego i Rondo ONZ to z pewnością ogromne ułatwienie dla wszystkich podróżujących komunikacją miejską. Dzięki wydłużonej trasie powstanie również połączenie ze stacją kolejową Warszawa Wola.
Nie tylko tory
Realizacja inwestycji na Kasprowicza to oczywiście nie tylko same tory. Na istniejących już odcinkach zaplanowano prace modernizacyjne. Pojawią się też nowe przystanki przy ulicy Płockiej, przy stacji Warszawa Wola oraz przy Ordona. Każda z platform ma spełniać wymogi osób z niepełnosprawnościami, opiekunów dzieci w wózkach oraz seniorów.
Zapowiedziano też nowe nasadzenia krzewów, traw ozdobnych oraz drzew z rodzimych gatunków liściastych. Nową trasę przyozdobi klon pospolity, jesion wyniosły, a także wiąz i dąb szypułkowy. Co więcej, zgodnie z proekologiczną ideą stolicy, betonowe ściany przystanków, zostaną obsadzone wytrzymałym na zmienne warunki pogodowe rozchodnikiem.