Plan utworzenia dodatkowego traktu komunikacyjnego łączącego Wilanów z Ursynowem, dającego możliwość łatwego dojazdu do stacji metra Stokłosy, ma już ponad dekadę. Poprzednia inicjatywa budowy takiego połączenia napotkała na przeszkodę w postaci wojewody, który zablokował projekt. Obecnie stołeczne władze rozważają kolejną próbę realizacji tego zamierzenia, mając na uwadze fakt, że sąsiadujące dzielnice nadal zmagają się z niedostatecznymi możliwościami przejazdu.
Pierwsza próba utworzenia nowej arterii komunikacyjnej została zahamowana przez decyzję wojewody mazowieckiego, który na skutek wniesionych odwołań uchylił decyzję środowiskową. Do marca 2022 roku trwały procesy sądowe dotyczące decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, które utrzymało w mocy orzeczenie środowiskowe. Niemniej jednak, Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta podjął decyzję o zmianie taktyki.
Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta, wyjaśnia tę decyzję: – Zważywszy na nowe wymogi formalne oraz ryzyko kolejnego uchylenia decyzji opartych na wnioskach złożonych kilka lat temu, miasto doszło do wniosku, że najskuteczniejszym i najszybszym rozwiązaniem jest wycofanie starych wniosków i uzyskanie nowych decyzji: środowiskowej i ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) – dodaje.