Kancelaria stołecznego ratusza zmieniła siedzibę. Od poniedziałku wszelkie sprawy załatwimy przy Alejach Jerozolimskich

Jak dla wszystkich, tak i dla urzędników ze stołecznego ratusza nadszedł czas na zmiany. Od poniedziałku 07 lutego urząd przyjmuje interesantów w nowej siedzibie. Od teraz wszelkie sprawy, którymi zajmowano się przy ulicy Kredytowej, rozwiążemy w wieżowcu przy Alejach Jerozolimskich 44.

Przestrzeń dostępna dla wszystkich

Jak poinformowali przedstawiciele ratusza, najważniejszą cechą nowej siedziby jest jej dostępność dla wszystkich obywateli. W przeciwieństwie budynku przy ulicy Kredytowej znajdziemy tu udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Co więcej, lokalizacja wieżowca jest bardzo korzystna również dla tych, którzy chcą do urzędu dojechać komunikacją miejską.

Parter obiektu to przestrzeń stanowiąca salę obsługi o powierzchni blisko 150 metrów kwadratowych. Brak tu schodów, które wymagałyby od niektórych pomocy osób trzecich, a drzwi otwierają się automatycznie. Budynek wyposażony jest również w windy, system informacyjny, kolejkowy i wygodne poczekalnie dla interesantów. W planach uwzględniono też pomieszczenie dla mam karmiących.

Tam, gdzie stał Universal

Do zmiany dotychczasowej siedziby kancelarii ratusza przyczyniły się nie tylko braki udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. Decyzję o opuszczeniu budynku podjęła Państwowa Straż Pożarna, która uznała stan techniczny obiektu za niebezpieczny w dalszym użytkowaniu. W efekcie urząd zajął pomieszczenia wieżowca Widok Tower, wybudowanego w miejscu biurowca Centrali Handlu Zagranicznego Universal.

W wieżowcu przy Alejach Jerozolimskich 44 zadomowi się także Biuro Architektury, Miejska Pracownia Planistyczna oraz biura, które podlegają skarbnikowi miasta.