Kampania antyalkoholowa w Warszawie skierowana do nastolatków

W stolicy rozpoczęła się duża kampania antyalkoholowa skierowana do nastolatków. Kampania „Nie daj się nabić w butelkę. Z alkoholem nie wygrasz” jest odpowiedzią na niepokojące statystyki. Młodzi Polacy coraz częściej sięgają po alkohol. Osiemdziesiąt procent 15 i 16-latków zadeklarowało, że piło alkohol przynajmniej raz.

Powszechna akceptacja picia alkoholu

Alkohol jest równie niebezpieczną używką, co piętnowane powszechnie narkotyki. Tymczasem picie alkoholu cieszy się nie tylko akceptacją społeczeństwa, ale wręcz uznaniem. Zwłaszcza wśród młodych osób. Jeśli dodamy do tego problemy, z jakimi zmagają się współcześni nastolatkowie, mamy zwiększone ryzyko uzależnień. Kampania społeczna powstała z inicjatywy Miasta Stołecznego Warszawy oraz Centrum Wspierania Rodzin. Jej celem jest uświadomienie młodzieży na temat zagrożeń związanych ze spożywaniem alkoholu. Utarło się, że jest to używka niegroźna, a tymczasem często niszczy ludzkie życia i więzi rodzinne.

Kampania jest realizowana w mediach społecznościowych z udziałem znanych twórców.