Spółka Polskie Porty Lotnicze zamierza zwiększyć zdolność przepustową Lotniska Chopina w Warszawie do około 30 milionów pasażerów na rok. Władze spółki planują osiągnąć ten cel do roku 2029, a informacje o tym zostały ujawnione podczas konferencji prasowej, upamiętniającej 90 lat funkcjonowania lotniska w stolicy. Z drugiej strony, Maciej Lasek, pełnomocnik ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), gwarantuje, że cały ruch lotniczy z Warszawy będzie mógł być skierowany do CPK do 2035 roku, co sugeruje, że pomimo tych planów rozbudowy, projekt CPK nie zostaje zawieszony.
W ramach tej ambitnej strategii rozbudowy, opartej na projekcie przygotowanym przez firmę Arup, przedłużenie będzie dotyczyło pirsu południowego w kierunku starożytnego terminala Etiuda. Rozbudowa ta umożliwi zwiększenie liczby bramek w strefie Schengen. Informacje te ujawniają również plany przebudowy pirsu północnego oraz dwóch płyt postojowych dla obsługi samolotów szerokokadłubowych. W dodatku, w planach jest budowa nowego procesora dla sortowni, który będzie obsługiwał bagaż pasażerski.
Spółka przewiduje również dostosowanie większej liczby rękawów lotniskowych do obsługi samolotów kodu E. Co ważne, obecnie już trwa przebudowa jednej z płyt postojowych. Dodatkowo, w planach jest nabycie nowych urządzeń do skanowania bagażu, co znacząco zwiększy przepustowość stanowisk kontroli bezpieczeństwa.