Fotoradary w Warszawie i Mazowszu 2025: Gdzie kierowcy łamią przepisy najczęściej?

Wzmożona liczba naruszeń przepisów drogowych na terenie Warszawy i województwa mazowieckiego pozostaje poważnym wyzwaniem, mimo podejmowanych wysiłków w zakresie edukacji oraz prób zaostrzenia przepisów. Urządzenia takie jak fotoradary, odcinkowe pomiary prędkości i systemy RedLight codziennie rejestrują wiele przypadków łamania prawa. Przyjrzymy się, które z tych narzędzi okazują się najskuteczniejsze w swojej pracy.

Fotoradary w Warszawie: gdzie rejestrują najwięcej wykroczeń?

Dane z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego wskazują, że fotoradar na ul. Pileckiego w Warszawie jest najbardziej aktywny, rejestrując 5 631 wykroczeń. Inne istotne lokalizacje w stolicy obejmują:

  • ulica Ostrobramska przy Fieldorfa – 5 011 naruszeń;
  • Wybrzeże Kościuszkowskie – 4 591;
  • Trakt Brzeski – 3 340;
  • ulica Słomińskiego – 3 070;
  • most Poniatowskiego nad Wałem Miedzeszyńskim – 2 638;
  • ulica Pułkowa – 2 628.

Poza stolicą, w województwie mazowieckim, urządzenia w Łazach na al. Krakowskiej (3 252) oraz w Radzyminku (2 798) również wykazały dużą aktywność w rejestracji naruszeń.

Odcinkowe pomiary prędkości i systemy RedLight: jak wpływają na bezpieczeństwo?

Odcinkowe pomiary prędkości odznaczają się wysoką skutecznością, zwłaszcza w Wyszkowie, gdzie zarejestrowano aż 21 689 przypadków przekroczenia prędkości. Kolejne znaczące lokalizacje to Drwalew – Chynów oraz tunel w Warszawie S2, z odpowiednio 9 988 i 7 630 naruszeniami.

Również systemy RedLight mają duży udział w egzekwowaniu przepisów. Najwięcej wykroczeń zarejestrowano na skrzyżowaniu al. Krakowska / Łopuszańska / Hynka w Warszawie, gdzie odnotowano 14 861 naruszeń. W Jabłonnie i Markach urządzenia te również były aktywne, z wynikami 917 i 464.

Wnioski i dalsze kroki

Dane jasno wskazują, że przestrzeganie ograniczeń prędkości oraz sygnalizacji świetlnej wciąż pozostaje problemem. Wysoka skuteczność fotoradarów oraz systemów RedLight sugeruje potrzebę ich dalszego stosowania i rozwijania infrastruktury monitorującej, aby zwiększyć bezpieczeństwo na drogach. Możliwe rozwiązania obejmują zarówno techniczne udoskonalenia, jak i intensyfikację działań edukacyjnych, które mają na celu zwiększenie świadomości kierowców w zakresie zagrożeń związanych z łamaniem przepisów.