Nie tak dawno informowaliśmy o możliwości korzystania przez podróżnych z nowo udostępnionego peronu na Dworcu Zachodnim. Od niedzieli 16 stycznia możemy ruszać w podróż z kolejnego miejsca.
Peron siódmy na Dworcu Zachodnim
Tak jak otwarty w grudniu 2021 roku peron numer sześć, tak i platforma oznaczona jako siedem zyskała nowy, świeży wygląd. Szerokie zadaszenie, ławki, osłonięte poczekalnie i przemyślane oświetlenie sprawiają, że każdy podróżujący może poczuć się pewnie i komfortowo.
Podobnie ja w przypadku wcześniej oddanego do użytku peronu numer sześć dojdziemy na jego młodszego brata 200-metrową kładką od strony ulicy Tunelowej. Jeśli natomiast musimy skorzystać z platformy numer pięć, dotrzemy tam przez podziemne przejście od strony Alei Jerozolimskich.
Prace kolejowe nie ustają
Podczas trwających prac kolejarze prowadzą budowę peronu numer osiem, podziemnego przejścia, a także tramwajowego tunelu. Do tej pory położono sześć kilometrów nowych torów. Pojawiła się sieć trakcyjna zawieszona na 150 słupach. Na półmetku znajdują się prace wykończeniowe zadaszenia hali peronowej, pojawiają się specjalne panele ochronne. Ku końcowi zmierzają również prace, związane z kładką dla pieszych.
Jak można zobaczyć, remont elewacji dworcowego budynku już ukończono. Reszta prac przebiega wewnątrz obiektu. Tam też stopniowo powstaje lokalne centrum komputerowe, z którego w bezpieczny i sprawny sposób prowadzony będzie kontrola ruchu kolejowego.
Przypomnijmy, że wartość całego projektu szacuje się na kwotę blisko dwóch miliardów złotych netto. Jego realizacja ma związek z realizacją planu modernizacji i przebudowy linii średnicowej odcinka Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia. Zakończenie prac zaplanowano na rok 2023.