Przygotowania do budowy fragmentu autostrady A2 mogą ruszyć. 09 grudnia wojewoda mazowiecki Konstanty Radziwiłł zatwierdził projekt budowy 12-kilometrowego odcinka Warszawa – Kukuryki. Jak poinformowali drogowcy, wydana zgoda pozwala na rozpoczęcie prac w terenie.
Jak będą przebiegały prace?
W związku z ogromnym zasięgiem inwestycji drogowcy zapowiadają przebudowę dróg lokalnych. Pojawią się również nowe drogi dojazdowe i dodatkowe jezdnie, które pozwolą na połączenie nowego odcinka z istniejącą już siecią dróg. W ramach inwestycji zaplanowano budowę węzła drogowego Groszki. Powstanie również pełna infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. W planach uwzględniono przejazdy awaryjne i wjazdy awaryjne na autostradę. Na trasie pojawią się również urządzenia ochrony środowiska, Systemu Zarządzania Ruchem i, oczywiście, oświetlenie drogowe.
Co powstanie najpierw?
Pierwsze prace związane z budową odcinka autostrady A2 obejmą trasę Warszawa – Kukuryki od węzła Kałuszyn do węzła Groszki. Budowa ruszy z miejsca, w którym kończy się obwodnica Mińska Mazowieckiego. Nie obejmie jednak węzła Ryczołek. Pierwszy 12-kilometrowy odcinek ma przebiegać przez powiaty miński i węgrowski, przez tereny gmin Kałuszyn, Mrozy, Grębków. Docelowo cała autostrada A2 ma połączyć ze sobą kolejno Świecko, Poznań, Warszawę, Siedlce oraz Kukuryki.
Pozwolenie po niemalże dwóch latach
O podpisaniu umowy na realizację odcinka autostrady A2 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informowała już w marcu 2020 roku. Realizację projektu powierzono Przedsiębiorstwu Usług Technicznych Intercor. Koszt całej inwestycji wyceniono na kwotę 479,1 miliona złotych. Decyzja wojewody mazowieckiego o zatwierdzeniu projektu ujrzała światło dzienne w czwartek 09 grudnia 2021 roku. Przewidywany czas zakończenia prac to jesień 2023 roku. Jednak czy taki będzie rzeczywisty termin? Patrząc na problemy, z którymi zmagali się drogowcy na Południowej Obwodnicy Warszawy można mieć wątpliwości.