Warszawa. Dworzec zachodni z utrudnieniami

Duże zmiany szykuje firma Budimex, która zajmuje się obecnie modernizacją dworca zachodniego. Już od tego weekendu możemy spodziewać się poważnych utrudnień. Przez trwający remont nie wejdziemy na dworzec od strony Warszawskiej Woli. Gdzie planowane są obecnie prace? Zapraszamy do lektury.

Zamknięte wejścia do dworca

Od soboty zostaną zamknięte wejścia od strony warszawskiej Woli. Dla pasażerów oznacza to, że będą oni musieli obejść dworzec naokoło od strony Al. Jerozolimskich. Przejścia od strony woli pozostaną nieczynne dla pasażerów do momentu, w którym do użytku zostanie oddana kładka łącząca Warszawską Wolę oraz Ochotę. Co prawda utrudnienia mogą być w najbliższym czasie problematyczne, jednak ma to na celu poprawić wygodę i komfort życia mieszkańców miasta.

W zakresie planowanych prac jest nie tylko budowa kładki. Powstanie tu także dodatkowa kładka od ul. Tunelowej. Zostaną poszerzone przejścia podziemne, które zostaną także połączone, aby dzięki temu sprawniej móc dostać się do poczekalni bądź kasy biletowej. Co istotne, po remoncie zyskamy także nowe, i co ważniejsze zadaszone perony.

Wyłączenie z użytku trasy Okęcie-Port Lotniczy Warszawa-Modlin

To nie jedyne utrudnienie, które czeka na mieszkańców w najbliższym czasie. Od 29 sierpnia wyłączona z użytku zostanie jedna z popularniejszych tras Okęcie-Port Lotniczy Warszawa-Modlin, obsługiwane przez Koleje Mazowieckie. Jest to spowodowane remontem planowanym właśnie w kierunku Lotniska Chopina. Pozostaje jednak mieć nadzieje, że jest to rozwiązanie czasowe, a po samym remoncie, popularna linia powróci do łask.

Warto także dodać, że główny wykonawca na chwilę obecną nie jest w stanie podać dokładniej daty zakończenia prac. Jego przedstawiciele zapewniają, jednak że wszystkie prace na terenie dworca mają zostać wykonany w sposób bezpieczny i choć przedstawione wyżej utrudnienia dla wielu są problematyczne, wszystko jest robione właśnie dla bezpieczeństwa podróżnych.

Inwestycja nosi dumną nazwę „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia-Warszawa Zachodnia” a za jej realizację odpowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wartość całej inwestycji szacuje się na ok. 2 miliardów złotych. A sam projekt współfinansowany jest ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.