25-letni mężczyzna stracił 400 złotych na oszustwie telefonicznym

Rozważny 25-latek zdecydował się pomóc swojej babci, która poprosiła go o opłacenie zamówienia. Mężczyzna ufał jej i wysłał kod dla realizacji transakcji w systemie płatności mobilnej. Niestety, to nie była jego babcia, ale nieznajomy oszust. Ten nieszczęśliwy incydent kosztował go aż 400 złotych. Policja z Ciechanowa zdecydowała się przypomnieć społeczeństwu o konieczności zachowania ostrożności podczas korzystania z tej formy płatności.

Wykorzystanie systemów płatności mobilnych do przeprowadzania różnego rodzaju oszustw stało się na tyle powszechne, że policja regularnie wydaje komunikaty ostrzegające przed takimi działaniami. Zaznaczają, że przestępcy często włamują się na konta użytkowników portalu społecznościowego i podszywają się pod ich znajomych, prosząc o ekspresową pożyczkę.

Nie tylko młodzi ludzie padają ofiarami tego rodzaju oszustw. Starsze kobiety są równie narażone, gdyż przestępcy często podszywają się pod ich wnuków, prosząc o natychmiastową pomoc finansową. Policjanci z Ciechanowa niedawno informowali o sytuacji, która jest odwróceniem tej typowej dla tego rodzaju oszustw.

11 stycznia do komendy w Ciechanowie zgłosiła się 68-letnia mieszkanka lokalnego powiatu. Z przerażeniem opowiedziała, że ktoś włamał się na jej profil na portalu społecznościowym i poprosił znajomych o opłacenie zamówienia, posługując się jej komunikatorem.