Pod koniec 2022 roku warszawskie metro przeszło modernizację pod kątem reklam. Nośniki wymieniono na nowocześniejsze i w założeniu lepsze. Niestety szybko okazało się, że nowe reklamy są uciążliwe i w wielu przypadkach wręcz utrudniają korzystanie z metra. W związku z tym podjęto decyzję o kolejnej zmianie.
Bez oślepiania maszynistów i bez zakrywania nazw stacji
Metro zarabia na reklamach około 22 mln zł rocznie, dlatego całkowite zrezygnowanie z reklam byłoby stratą dla samorządu warszawskiego. Nikt nie miał jednak wątpliwości, że ponowna wymiana nośników reklamowych jest konieczna. Reklamy zasłaniały nazwy stacji i w wielu przypadkach oślepiały maszynistów. W założeniu reklamy miały nie zaburzać ładu wizualnego, ale okazało się, że nie obejdzie się bez korekty. W planach jest zmniejszenie powierzchni reklamowej o 1000 metrów kwadratowych. Reklamy znikną z przeszklonych powierzchni i będą montowane w sposób harmonizujący z infrastrukturą metra. Modernizacje już rozpoczęto w wybranych punktach metra, między innymi na stacjach: Pole Mokotowskie, Politechnika oraz Świętokrzyska.