W sobotnie popołudnie, Tramwaje Warszawskie poinformowały o przybyciu pierwszych tramwajów do najnowszej zajezdni na Annopolu. Ta rozległa i najbardziej zaawansowana technologicznie zajezdnia tramwajowa w kraju jest już prawie gotowa do pełnej eksploatacji. Jakie ciekawe informacje warto znać na temat tej najświeższej inwestycji warszawskiego transportu miejskiego? Czy korzystanie z niej okaże się być szybsze niż z trasy prowadzącej do Wilanowa?
Annopolska zajezdnia to obiekt, który rozciąga się na powierzchni ok. 12 ha, oferując miejsce dla ponad 150 tramwajów. Będzie ona także miejscem pracy dla ponad 430 osób. Jak podkreślał na początku roku Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich, część specjalistów już rozpoczęła pracę i jest stopniowo wprowadzana w swoje przyszłe zadania.
Zajezdnia będzie wyposażona w 100 zwrotnic, z których większość (70 proc.) będzie funkcjonować automatycznie dzięki inteligentnemu systemowi zarządzania, a całościowo znajduje się tam około 16 km torów. Poniżej prezentujemy najświeższe zdjęcia z realizacji inwestycji i przeprowadzonych przez tramwajarzy testów.