Remont Trasy Łazienkowskiej na Saskiej Kępie nabiera tempa – mieszkańcy mogą już obserwować wyraźne zmiany na placu budowy. Po zrealizowaniu wszystkich robót fundamentowych oraz wzniesieniu podpór, zakończono kluczowe betonowanie konstrukcji nośnej przyszłego wiaduktu. To właśnie na tej płycie w niedalekiej przyszłości pojawi się nowa jezdnia, a obecnie trwają prace nad zabezpieczeniem infrastruktury oraz przygotowaniem nawierzchni do dalszych etapów modernizacji.
Co już wykonano, a co przed nami?
W ostatnich tygodniach wykonawcy skupili się na montażu izolacji przeciwwilgociowej, kap chodnikowych oraz obrzeży, które będą oddzielać jezdnię od chodników i elementów bezpieczeństwa ruchu. Równocześnie instalowane są krawężniki, a kolejnym zadaniem będzie rozpoczęcie układania pierwszej warstwy asfaltu, co stanowi istotny postęp z punktu widzenia mieszkańców oczekujących na poprawę przepustowości trasy.
Jak zmienia się organizacja ruchu?
Wyraźna poprawa dla kierowców nastąpiła już po oddaniu do użytku północnego wiaduktu w lutym. Dzięki temu ruch pojazdów został skierowany na nową, północną jezdnię alei Stanów Zjednoczonych, co od czerwca umożliwiło prowadzenie dalszych prac po stronie południowej i budowę kolejnej części wiaduktu. Mieszkańcy Saskiej Kępy mogą spodziewać się stopniowego przywracania normalnej organizacji ruchu wraz z postępem robót.
Inwestycja przyjazna dla otoczenia
Nie zapomniano o komforcie osób mieszkających w pobliżu trasy. Od ul. Bajońskiej do Międzynarodowej montowane są ekrany dźwiękochłonne, które mają ograniczyć hałas komunikacyjny. Jednocześnie trwa modernizacja instalacji teletechnicznych i budowa nowego oświetlenia ulicznego, co przełoży się na większe bezpieczeństwo i estetykę tego fragmentu miasta.
Kiedy koniec utrudnień? Kto odpowiada za projekt?
Zgodnie z aktualnymi założeniami przebudowa odcinka praskiego Trasy Łazienkowskiej powinna zakończyć się w lipcu 2026 roku. Całość przedsięwzięcia realizowana jest przez doświadczone firmy – WARBUD SA i EUROVIA Polska S.A. Inwestycja otrzymała znaczące dofinansowanie z budżetu państwa – 101 159 257,40 zł w ramach programu Polski Ład. Dzięki temu lokalna społeczność zyska nie tylko wygodniejszą i bezpieczniejszą trasę, ale też nowoczesną infrastrukturę dopasowaną do potrzeb rozwijającej się stolicy.
źródło: facebook.com/stolecznyzarzadrozbudowymiasta