Wiadukt na Chełmżyńskiej w Warszawie nabiera kształtów – pierwsze warstwy nawierzchni już układane!

W Warszawie, na ul. Chełmżyńskiej, trwa budowa nowego wiaduktu, który wkrótce stanie się istotnym elementem miejskiej infrastruktury. Prace są zaawansowane, a na jezdni i dojazdach układane są już pierwsze warstwy nawierzchni. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec bieżącego roku. Zespół wykonawców skupia się obecnie na układaniu nawierzchni bitumicznej, z której pozostała jedynie warstwa ścieralna do położenia. Oprócz tego, trwają prace związane z betonowaniem kap chodnikowych oraz budową pochylni i schodów. Równolegle montowane są windy, które zwiększą dostępność obiektu.

Nowy wiadukt jako kluczowy element komunikacyjny

Wiadukt na terenie Kawęczyna-Wygody będzie mieć długość 140 metrów i wprowadzi znaczące zmiany w lokalnej komunikacji. Wyposażony w jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu, będzie mieć po wschodniej stronie chodnik i ścieżkę rowerową, a po stronie zachodniej chodnik. Dodatkowo, na północnym dojeździe powstaje zatoka autobusowa z przystankiem, co usprawni transport publiczny. Inwestycja jest częścią nowej 700-metrowej drogi, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów oraz nowe rondo na tej samej ulicy, położone po północnej stronie torów.

Znaczenie inwestycji dla mieszkańców

Budowa wiaduktu przyniesie wymierne korzyści dla mieszkańców Warszawy. Dzięki eliminacji przejazdu w poziomie szyn, znacznie poprawi się komfort i bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pieszych oraz rowerzystów. Otwarcie nowego obiektu przyczyni się do zwiększenia płynności ruchu w tej części miasta, co ma szczególne znaczenie, biorąc pod uwagę, że codziennie przez tory przejeżdża średnio 7 tysięcy pojazdów. Ułatwienie komunikacji sprawi, że codzienne podróże staną się szybsze i bezpieczniejsze.

Koszty i realizacja projektu

Konstrukcja wiaduktu to przedsięwzięcie o wartości około 68,5 miliona złotych. Projekt realizowany jest na zlecenie stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta we współpracy z PKP PLK, a wykonawcą jest firma Intop. Planowane zakończenie prac to koniec 2025 roku. Inwestycja ta stanowi ważny krok w rozwoju infrastruktury miejskiej, a jej efekty będą odczuwalne dla wszystkich użytkowników dróg i kolei w okolicy.