Remont stacji Warszawa Centralna spowoduje czasowe zmiany w kursowaniu pociągów, co może wpłynąć na podróże wielu pasażerów. Modernizacja infrastruktury jest jednak konieczna dla poprawy przepustowości linii kolejowych w stolicy.
Planowane zmiany w funkcjonowaniu stacji
Wiceminister infrastruktury, Piotr Malepszak, poinformował, że stacja Warszawa Centralna będzie wyłączona z ruchu od 8 do 16 listopada. W tym okresie pociągi nie będą mogły zatrzymywać się na tej kluczowej stacji, co wymusza zmianę trasy. Podróżni będą kierowani na stację Warszawa Gdańska, oddaloną o około pięć kilometrów na północ. Modernizacja ma na celu umożliwienie w przyszłości przyjazdu składów od strony Warszawy Zachodniej.
Znaczenie modernizacji dla warszawskiej kolei
Prace na linii średnicowej, obejmującej trasę między Warszawą Zachodnią a Warszawą Wschodnią, są częścią większego projektu remontowego, który potrwa do 2030 roku. Jest to jeden z najkosztowniejszych projektów infrastrukturalnych w Polsce, z budżetem wynoszącym co najmniej osiem miliardów złotych. Modernizacja obejmuje nie tylko poprawę istniejących torów, ale również budowę dwóch nowych przystanków: Warszawa Solec i Warszawa Nowy Świat.
Postępy prac na innych stacjach
Równolegle do prac na Warszawie Centralnej, zakończył się remont peronów na stacji Warszawa Zachodnia, który trwał kilka lat. Obecnie trwają tam jeszcze prace przy przejściu podziemnym, co jest ostatnim etapem przed otwarciem nowego dworca. Planowany termin zakończenia wszystkich prac ustalono na sierpień tego roku, co ma pozwolić na pełne otwarcie stacji dla podróżnych.
Podsumowując, chociaż zamknięcie stacji Warszawa Centralna może być uciążliwe dla podróżnych, inwestycje te są kluczowe dla przyszłości warszawskiego transportu kolejowego. Dzięki nim możliwe będzie zwiększenie przepustowości oraz poprawa komfortu podróży w regionie.