„Śródlekcje” w Śródmieściu, czyli bezpłatne zajęcia z matematyki dla ósmoklasistów ruszą pod koniec lutego i będą dostępne dla wszystkich uczniów

Projekt Śródlekcje wystartuje w ostatnim tygodniu lutego. Organizatorzy zapraszają na początek tych, którzy pragną uzupełnić swoją wiedzę z matematyki oraz lepiej przygotować się do egzaminu ósmoklasisty. Jak zapowiadają przedstawiciele dzielnicy związani z projektem, nie będzie to zwykła pomoc korepetytora, a zajęcia w przystępnej, lecz nietypowej formie.

Pomoc w trudnym czasie

Jak informują władze Śródmieścia, projekt pomocy z zakresu matematyki to odpowiedź na coraz częstsze trudności, które zauważa się wśród uczniów szkół podstawowych. Ciągłe zmiany w trybie prowadzenia zajęć powodowane pandemią, brak stałego i bezpośredniego dostępu do pomocy nauczyciela oraz przeprowadzone kolejne reformy szkolnictwa. Takie powody obecnego stanu rzeczy przytacza burmistrz dzielnicy Aleksander Ferens. Zatroskany losem młodszych mieszkańców i ich szkolnych problemów zachęca wszystkich ósmoklasistów do skorzystania z nowej, bezpłatnej oferty pomocy.

Na początek zajęcia matematyczne

Zaplanowane na koniec lutego zajęcia mają stanowić wsparcie dla przygotowujących się do egzaminu ósmoklasisty uczniów śródmiejskich szkół podstawowych. Darmowe lekcje mają odbywać się raz w tygodniu na przestrzeni kolejnych trzech miesięcy. W sumie więc uczniowie skorzystają z dwunastu darmowych godzin lekcyjnych. Zajęcia prowadzone będą online. Dostęp do systemu pod postacią linków przesyłać będą dyrektorzy szkół.

Uczeń też człowiek

Koordynatorem całego projektu to znany w środowisku nauczyciel matematyki, prowadzący własny kanał w serwisie YouTube, Pan Pi-stacja, czyli Krzysztof Chojecki. Jak mówi, matematyka nie jest przedmiotem łatwym. Na potwierdzenie wskazuje, że jako dziecko sam miał z nią trudności. Z biegiem czasu, jak mówi, nauczył się ją lubić i swoją wiedzę chce przekazać dalej. Z doświadczenia wie, że ciekawy sposób prowadzenia zajęć i podejście do uczniów ze zrozumieniem, może przesądzić o sukcesie całego przedsięwzięcia.