Prace nad trasą rowerową podjęto kilkanaście lat temu. Niestety, błędy w projekcie uniemożliwiły kontynuację rozpoczętej już budowy. Inwestycja została wstrzymana i nie doczekała swojego formalnego zakończenia. Obecny zarząd dzielnicy postanowić zmienić tę sytuację, a ich decyzja pociągnęła za sobą kolejne.
Co zaplanowano dla dzielnicy Bielany?
Szereg zmian czeka ciąg ulic Rudnickiego – Perzyńskiego – Podczaszyńskiego, które w tym rejonie stanowią jeden z ważniejszych, liczącym blisko dwa kilometry, ciągów komunikacyjnych. Trasa ta łączy ze sobą osiedla Piaski, Słodowiec i Stare Bielany. Jest to też wygodne rozwiązanie dla mieszkańców wschodniego Maczka, zmierzających na najbliższą stację metra. Jak wskazują drogowcy, nawierzchnia tego odcinka jest już mocno wyeksploatowana. Znacznych zmian wymaga też obowiązująca tam organizacja ruchu. Jakie więc czekają nas zmiany?
W planach drogowców pojawiło się między innymi rondo turbinowe. Zastąpi ono istniejące dziś skrzyżowanie ulic Rudnickiego i Kochanowskiego oraz jego starą sygnalizację świetlną. Swoją decyzję tłumaczą finansami i wygodą. Wygodą kierowców oczywiście. Jak mówią, koszt budowy ronda jest porównywalny z tym, który miasto poniosłoby przy modernizacji sygnalizacji. Natomiast rondo jest najlepszym sposobem na upłynnienie ruchu wzdłuż tego odcinka.
Inwestycja zawiera również plany trzech nowych przejść dla pieszych. Pierwsze z nich pojawi się przy wjeździe do myjni na ulicy Rudnickiego, kolejne na wysokości Perzyńskiego 14D. Trzecie przejście zlokalizowane będzie przy skrzyżowaniu z ulicą Staffa. W planach uwzględniono również przebudowę dwóch parkingów po wschodniej stronie trasy. Zarząd Dróg Miejskich zapowiada, iż mieszkańcom udostępnionych zostanie łącznie 50 miejsc postojowych, w tym także niebieskie koperty.
Trasa rowerowa doczeka się otwarcia
Po kilkunastu latach och podjęcia pierwszych prac także trasa rowerowa, która posłużyła dziś za silny argument za przebudową ulic na Bielanach, otrzyma przyzwoity wygląd. Już niedługo rowerzyści będą mogli cieszyć się przyjemną jazdą po równej asfaltowej powierzchni, poprowadzonej wzdłuż wschodniej krawędzi ulic. Powstaną także nowe odcinki ścieżki, między innymi przy ulicy Rudnickiego. Zaplanowano również przejazdy rowerowe na skrzyżowaniu z Broniewskiego. Wyremontowane zostaną też ciągi piesze i zlokalizowane na tym obszarze przystanki autobusowe.