Nowa tramwajowa trasa z Dw. Zachodniego do Wolskiej: Przełom w komunikacji!

Planowana nowa trasa tramwajowa między ul. Kasprzaka a Dworcem Zachodnim przyciągnęła uwagę inwestorów. W przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej zgłoszono siedem ofert, z czego pięć mieści się w budżecie 20,312 mln zł brutto. Obecnie trwa analiza formalna złożonych dokumentów przez komisję przetargową.

Nowa trasa: szczegóły techniczne

Projekt przewiduje powstanie trasy o długości około 1,4 km, z czego 0,9 km poprowadzone będzie pod ziemią. Nowe tory przebiegną przez istniejący tunel pod stacją kolejową i przez nowo wybudowany tunel wzdłuż ulic Prądzyńskiego i Krzyżanowskiego. Włączenie do ul. Kasprzaka zaplanowano w pobliżu przystanku Szpital Wolski.

Warianty trasy i perspektywy czasowe

Wyłoniony projektant opracuje trzy różne warianty trasy. Różnice będą dotyczyły lokalizacji zakończenia podziemnego odcinka i ramy wyjazdowej – w okolicach ulic Prądzyńskiego lub Krzyżanowskiego. Choć rozpoczęcie budowy przewidziano na czas po 2030 roku, harmonogram zależeć będzie od dostępności funduszy.

Wpływ na komunikację miejską

Planowana trasa stanowi część większego projektu mającego na celu stworzenie obwodowego połączenia tramwajowego. Ułatwi ona podróże między dzielnicami bez konieczności przejazdu przez centrum, zwiększając znaczenie Dworca Zachodniego jako węzła przesiadkowego. Dodatkowo, trwają prace nad trasą tramwajową od strony Ochoty, z planowanym uruchomieniem podziemnego przystanku Dw. Zachodni w drugiej połowie 2026 roku.

Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa