Warszawski transport publiczny przechodzi znaczące zmiany za sprawą inwestycji w modernizację taboru. Nowe pociągi Skody dla metra, składy Impuls 2 dla SKM, tramwaje produkcji Hyundaia oraz świeżo zakupione autobusy – stolica Polski nie ustaje w wysiłkach na rzecz poprawy jakości przewozów miejskich. A to nie koniec planów – w perspektywie są kolejne nabytki, w tym autobusy elektryczne oraz dodatkowe tramwaje. Pytanie brzmi jednak, jakie pojazdy dołączą do floty warszawskiego transportu i kiedy to nastąpi?
Na podsumowującej inwestycje konferencji prasowej Katarzyna Strzegowska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, podkreśliła znaczenie transportu publicznego dla mieszkańców stolicy. Ankietowani w 98% uważali, że jest to jeden z najważniejszych obszarów życia miasta. Ponadto, aż 90% badanych było zadowolonych z funkcjonującego systemu transportowego. Zdaniem 75% respondenci, warszawski transport publiczny jest najlepszym rozwiązaniem do poruszania się po mieście. Te statystyki pokazują, że jest to obszar wart inwestowania.
Dotychczasowe zakupy taboru dla warszawskiej komunikacji miejskiej obejmowały:
- 37 pociągów Skody dla metra w Warszawie, co kosztowało 1,3 miliarda złotych,
- 21 nowych składów Impuls 2 od producenta Newag za 668 milionów złotych,
- 123 niskopodłogowe tramwaje od Hyundai Rotem, które kosztowały 1,8 miliarda złotych,
- 60 pojazdów o niskoemisyjnym napędzie LNG (skroplony gaz ziemny).