Na jaw wyszły już informacje dotyczące tego, która korporacja podejmie wyzwanie modernizacji obecnej DK7. Kluczowym celem tej inwestycji jest dostosowanie drogi do parametrów drogi ekspresowej na odcinku między Czosnowem a Kiełpinem. Najbardziej atrakcyjna propozycja w przetargu na zaplanowanie i wykonanie tego ambitnego przedsięwzięcia wynosi 536 mln zł. Po przeprowadzeniu modernizacji, wymieniony wcześniej fragment stanie się integralnym elementem trasy S7, która po jego włączeniu będzie ciągnąć się niemal do granic Warszawy od strony północnej.
Konsorcjum firm, które złożyło najkorzystniejszą ofertę, składa się z Fabe Polska (pełniącej rolę lidera), SP Sine Midas Stroy z Kazachstanu oraz Yörük Yapi İnşaat z Turcji. Jeżeli nie nastąpią żadne odwołania od wyboru, umowa z tymi firmami zostanie podpisana na przełomie września i października tego roku. Wybrane korporacje będą miały dokładnie 36 miesięcy na realizację projektu, licząc od dnia podpisania umowy. Warto zaznaczyć, że okresy zimowe (od 16 grudnia do 15 marca) nie są wliczane do czasu realizacji inwestycji. Zakładając, że proces projektowania (w tym uzyskiwanie niezbędnych zgód i decyzji) przebiegnie sprawnie, kierowcy będą mogli korzystać z nowo wybudowanej trasy już wiosną 2027 roku.