Mały smok pokonuje strach – przedszkolaki uczą się odwagi w bibliotece

Smoki, potężne postacie z baśni i legend, często kojarzone z nieustraszonością, mogą również mieć swoje obawy. W książce T. Knapmana „(Nie)jestem odważny” mały smok odkrywa, że strach jest naturalną częścią życia. W przedszkolu nr 164 dzieci poznały, że nawet smoki mogą bać się rzeczy takich jak wysokość, głośne dźwięki czy nieznane potrawy, jak warzywa.

Odwaga czy rozwaga?

Podczas zajęć dydaktycznych dzieci miały okazję zastanowić się, w jakich sytuacjach odwagi należy używać z rozwagą. Zrozumiały, że odwaga nie zawsze oznacza brak strachu, ale umiejętność stawienia mu czoła. Znaleziono równowagę pomiędzy podejmowaniem ryzyka a rozsądnym ocenianiem niebezpieczeństwa.

Rozwijanie wewnętrznej siły

Dzieci były zachęcane do odkrywania swojej odwagi, porównując jej wzrost do drzewa. To metaforyczne podejście pomogło im zrozumieć, że odwaga może rozwijać się stopniowo. Każde nowe doświadczenie, choćby niewielkie, dodaje kolejny pierścień do ich drzewa odwagi.

Przemiana w smoki

W ramach kreatywnej zabawy dzieci wcieliły się w rolę odważnych smoków, które latały po sali przedszkolnej. To doświadczenie nie tylko rozbudziło ich wyobraźnię, ale również pomogło im oswoić się z koncepcją odwagi w przyjemny i angażujący sposób.

Kreatywna pracownia w bibliotece

W Bibliotece dla Dzieci i Młodzieży nr 50 zorganizowano warsztaty, podczas których dzieci tworzyły kolorowe, ziejące ogniem supersmoki. Przygotowanie własnego smoka było nie tylko zabawą, ale również lekcją wyrażania siebie poprzez sztukę. Te warsztaty stały się źródłem radości i satysfakcji dla wszystkich uczestników, rozwijając ich kreatywność oraz poczucie własnej wartości.

Źródło: facebook.com/bibliotekapubliczna.pragapolnoc