Modernizacja linii M1 w metrze – wprowadzenie komunikacji zastępczej

Wieczorem w czwartek, 13 listopada, na linii metra M1 w Warszawie rozpocznie się istotna modernizacja systemów sterowania ruchem oraz infrastruktury energetycznej. Prace te, planowane na godziny od 21:30, potrwają do niedzieli, 16 listopada, wpływając na codzienne funkcjonowanie metra. W wyniku tych działań, ruch na trasie Wilanowska – Słodowiec zostanie wstrzymany, a pasażerowie będą musieli skorzystać z alternatywnej komunikacji miejskiej. Projekt ten jest kluczowy dla zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności warszawskiego metra, które codziennie przewozi ok. 700 tys. pasażerów.

Przebieg prac modernizacyjnych

W ramach zaplanowanych działań, na stacjach Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał oraz Dworzec Gdański zostaną zainstalowane nowoczesne urządzenia. Zarząd Transportu Miejskiego skoordynował te prace z wymianą rozdzielnicy prądu stałego na stacji Politechnika, co ma na celu zminimalizowanie przerw w działaniu metra. Nowe urządzenia przyczynią się do poprawy niezawodności systemów i usprawnią proces eliminacji usterek w różnych częściach sieci.

Alternatywy dla pasażerów

Od czwartku, 13 listopada, do końca niedzieli, 16 listopada, metro na odcinku Wilanowska – Słodowiec nie będzie kursowało. Na czas prac, linia M1 zostanie podzielona na dwa działające odcinki: Młociny – Słodowiec oraz Kabaty – Wilanowska. Pasażerowie będą mogli korzystać z komunikacji zastępczej w postaci autobusów i tramwajów, które będą kursować od wczesnych godzin porannych do późnej nocy.

Autobusy zastępcze linii ZM1 będą odjeżdżać co 3 minuty w ciągu dnia (w niedziele co 4 minuty, wieczorami co 5-7,5 minuty) z przystanku Metro Wilanowska 04. Trasa autobusów będzie przebiegać przez przystanki w pobliżu zamkniętych stacji metra, takich jak Wierzbno, Racławicka i inne, aż do pętli przy stacji Słodowiec.

Opcje tramwajowe

Tramwaje linii 61 oraz 76 będą stanowiły dodatkową alternatywę dla metra. Linia 61 rozpocznie kursy z pętli Wyścigi, przebiegając przez główne ulice Warszawy, aż do końcowej pętli Winnica. Z kolei tramwaje linii 76 będą kursować z Miasteczka Wilanów do Tarchomina Kościelnego, podążając trasą zbliżoną do linii 16. Obie linie tramwajowe będą zatrzymywać się w pobliżu kluczowych stacji metra, co ułatwi przesiadki.

W czasie prac, tramwaje linii 14 zostaną zawieszone, ale pasażerowie będą mogli liczyć na pomoc informatorów ZTM, którzy będą dostępni przy nieczynnych stacjach metra. Dla większego komfortu podróżnych, autobusy ZM1 i tramwaje linii 61 będą kursowały również w nocy, dostosowując się do rozkładu jazdy metra.

Źródło: Urząd m.st. Warszawy